Pasi inregistrare OSMR

Incepand cu februarie 2019 va intra in vigoare si va produce efecte Regulamentul delegat (UE) 2016/161 al Comisiei Europene care este direct aplicabil in legislatiile nationale ale statelor UE.
In Romania, Organizatia de Serializare a Medicamentelor din Romania (OSMR) este organismul responsabil pentru implementarea si administrarea Sistemului National de Verificare a Medicamentelor (SNVM).

Acest regulament stabileste modul in care trebuie sa fie verificat un medicament, in scopul stabilirii autenticitatii sale. Producatorii vor tipari pe ambalajul medicamentelor coduri de bare 2D care vor contine urmatoarele informatii: Cod produs, BBD, LOT, Cod unic de identificare. La momentul citirii codului de bare cu ajutorul unui cititor, aplicatia va trimite o interogare catre serverul pe care se afla baza de date in care producatorii au declarat medicamentele produse (platforma SNVM).

Pentru a putea accesa platforma Sistemului National de Verificare a Medicamentelor (SNVM), farmaciile de circuit deschis, farmaciile de circuit inchis si depozitele vor trebui sa se inregistreze in aceasta platforma. Acest lucru presupune obtinerea codurilor GLN (i. e. certificate digitale pentru indentificarea sediului social, a locatiei in care functioneaza respectiva unitate, serverul din locatie sau optional statiile din retea) astfel incat sa existe o trasabilitate a tuturor actiunilor ce se vor desfasura in platforma SNVM. Codurile GLN se obtin contra-cost de la entitatile autorizate (vezi mai jos) si trebuie instalate pe terminalele (calculatoarele) pe care ruleaza sistemele informatice. Aceste coduri vor trebui reinnoite periodic.

Va informam ca Softeh Plus participa la derularea proiectului pilot si a inceput dezvoltarile in scop de comunicare cu platforma pusa la dispozitie de catre OSMR in cadrul aplicatiilor cu ajutorul carora se gestioneaza miscarea medicamentelor: Netfarm, Plus Erp, Depofarm, SigmaWin, SigmaPAA. In cadrul acestei actiuni, SOFTEH PLUS va declara in platforma OSMR utilizatorii sistemelor informatice prezentate anterior.

Pasii pentru inregistrarea in sistemul SNVM sunt urmatorii (acestia pot fi gasiti si la acest link):

1. Obtinerea codurilor GLN – se face de la orice entitate non-profit autorizată și afiliată asociației internaționale non-profit GS1 AISBL. In Romania, aceasta entitate autorizata este GS1 Romania. Procedura de obtinere a codurilor GLN se gaseste aici
a. Pentru farmacii individuale, retele mici de farmacii, Directii Sanatate Publica, unitati medicale de mici dimensiuni, formularul de obtinere a codurilor GLN se gaseste aici
b. pentru retele medii de farmacii, distribuitori mici si medii, unitati medicale medii si mari, formularul de obtinere a codurilor GLN se gaseste aici

Exemplu: Pentru o farmacie cu 2 puncte de lucru va fi nevoie de minim 5 GLN-uri dupa cum urmeaza:
1 GLN SEDIU SOCIAL;
2 GLN-uri LUF (Locatie utilizator final – insemnand fiecare punct de lucru al societatii);
2 GLN-uri PTC (Punct tehnic de contact – acesta poate fi serverul din locatie de unde se vor face transmiterile catre SNVM).

2. Dupa obitnerea GLN-ului, utilizatorii finali ce folosesc soluții informatice produse de compania SOFTEH PLUS SRL vor iniția procesul de înregistrare folosind procedura de înregistrare directă din site-ul OSMR
– In cazul in care societatea nu are un departament IT sau un specialist IT care sa configureze conexiunea dintre punctele de lucru si SNVM, aceasta poate apela la Softeh Plus sau la reprezentantii zonali Softeh Plus pentru acest serviciu care va fi asigurat contra-cost.
Procedura de inregistrare se va trimite la adresa de mail : manager.inregistrare@osmr.ro si se va astepta confirmarea inregistrarii cu contul de acces in SIMI (Sistemul de inregistrare si Managementul de Incidente) de la OSMR.

3. Configurarea conexiunii dintre punctele de lucru si SNVM
– In cazul in care societatea nu are un departament IT sau un specialist IT care sa configureze conexiunea dintre punctele de lucru si SNVM, acestia pot apela la Softeh Plus sau la reprezentantii zonali Softeh Plus pentru acest serviciu care va fi contra-cost.

Va rugam sa completati chestionarul din acest link pentru a sti care sunt optiunile si preferintele dumneavoastra pentru implementarea acestui serviciu si pentru a afla opinia dumneavoastra privind utilitatea unei aplicatii de Management al seriilor (detalii in chestionar)
Conditii tehnice obligatorii pentru utilizatorii finali:

 Cititor de cod de bare 2D (sunt bune cititoarele utilizate pentru retete)
 Conexiune Internet
 UPGRADE sistem informatic utilizat
 Sistem de operare minim Windows 7