CONSTRUCTII: SISTEM INTEGRAT SCOP – C
SCOP - Construct
Sistemele informatice proiectate de catre Softeh Plus pentru activitatea de constructii si instalatii, impreuna cu cele pentru activitatea financiar-contabila si de gestiune, formeaza o solutie software completa si integrata care rezolva problemele de prelucrare de date pentru acest domeniu si pune la dispozitia managerilor instrumente de analiza si control. Acesta suita de programe se adreseaza societatilor cu activitate de constructii, formand un ERP in adevaratul sens, denumit SCOP-Construct. Modulele, optiunile si aplicatiile din cadrul acestuia definesc functional solutia informatica.
Module, Optiuni si Aplicatii ale Sistemului Integrat - SCOP - Construct
Sistem informatic pentru elaborarea, analiza si calculul documentatiei tehnico- economice de executie pentru activitatea de constructii si instalatii, destinat proiectantilor, beneficiarilor, executantilor si finantatorilor investitiilor din acest domeniu. Componenta este una de baza, fiind cea de la nivelul careia se starteaza fluxul informational in cadrul Sistemului Integrat SCOP-C si cea la nivelul careia se centralizeaza si fundamenteaza decontarile cu beneficiarii lucrarilor.WinDevRO este o solutie complexa, robusta si care prezinta urmatoarele functionalitati generale, fara a se limita la acestea: Prelucrarea si analiza ofertelor/devizelor utilizand incadrari din indicatoarele de norme de deviz; Intocmirea si listarea in varianta “proiectant’’ sau “ofertant’’ a documentatiilor pentru bugetari; Adaugarea de resurse noi (materiale, manopera, utilaje si liste anexe) in nomenclatorul programului, inclusiv adaugarea de analize speciale sau norme compuse; Intocmirea situatiilor de plata cu posibilitatea obtinerii unor rapoarte sintetice privind ponderea cantitativa, valorica si procentuala executata din oferta initiala la un anumit moment dat; Verificarea rapida a situatiilor de plata/ofertelor (prezentate de executant pe dischete sau transmise pe e-mail), precum si preluarea intr-un deviz nou a compozitiei unuia sau mai multor devize deja introduse de utilizator, dar si transferul automat de preturi dintr-un deviz catre alte devize selectate de utilizator; Posibilitatea listarii integrale a tuturor anexelor aferente unei oferte printr-o comanda unica; Posibilitatea listarii in format Excel a tuturor formularelor necesare participarii la licitatii finantate de la bugetul statului; Posibilitatea multiplicarii cantitatilor de articole aferente unui deviz, la preluarea compozitiei lui in alt deviz; Posibilitatea configurarii si personalizarii rubricilor destinate semnaturilor de la sfarsitul rapoartelor, etc. In cadrul Sistemului Integrat SCOP – C, pe fluxul informatic, se pleaca de la Ofertare (& Intocmirea Documentatiei Techico- Economice), astfel incat o oferta castigatoare (contractata) sau un contract incheiat va putea trece in etapa urmatoare de Project Management a lucrarii pentru a fi reasezata si bugetata pe considerente de executie reale, avand la baza un Grafic de executie pe activitati recunoscute si in santiere.
Aplicatie din cadrul Sistemului Integrat SCOP –C destinata programarii si urmaririi executiei unei investititii. PM – ProdReal asigura o legatura directa cu sistemul de Devizare-Ofertare WindevRO prin preluarea automată a ofertelor si componentelor acesteia in scop de reconfigurare (reasezare) a modului de executie, programarea execuției unei investiții contractate, generarea unui grafic Gantt si calculul drumului critic, determinarea bugetelor și cantităților de resurse necesare execuției, alocarea de echipe de muncitori proprii sau subantreprenori pe activități impreuna cu stabilirea tarifelor de subcontractare, urmărirea in timp real a execuței activităților, transferul automat în sistemul de ofertare- devizare a raportărilor periodice sub formă de situații de plată si listarea unui set de rapoarte comparative și detaliate ce permit o viziune completă și corectă asupra lucrărilor în desfasurare. Prin intermediul portalului Web de raportare a activitatilor din santier WebX – Rapzl se asigura centralizarea in timp real a cantitatilor de activitati executate – stadii de executie. Asigura transferul cantitatilor de resurse Materiale catre aplicatia Aprovizionare – Necesare in stransa legatura cu planificarea activitatilor si componenta de resurse materiale implicate. Este sursa principala de informatii pentru initierea Fisei Limite de Consum si a nomenclatorului de Materiale, asigurand transferul acestuia catre modulul de gestiune din cadrul SCOP-C (PAA Gestoc), la nivelul careia se asigura urmarirea consumurilor reale fata de necesarul total de materiale bugetat. Permite constructorilor sa-si urmareasca, pe langa executie propriu-zisa, si decontarea cu subantreprenorii si/sau echipele proprii prin prisma valorilor negociate/ contractate si a raportarilor periodice. Suplimentar, prin legatura directa cu solutia de Ofertare ofera o imagine corespunzatoare a decontarilor, tinand evidenta cantitatilor executate si nedecontate sau decontate in avans (si fata de Client si fata de subantreprenori). Urmare a rezultatului planificarilor de activitati (care contin si componenta de resurse implicate direct proportional cu cantitatea de activitati planificate) oferta o imagine detaliata a consumurilor viitoare (normate) pentru sustinerea aprovizionarilor si pentru comparatia cu consumurile reale la nivel de Comparative, in baza raportarilor periodice.
Componenta de Raportare Web care permite declararea cantitatilor de activitati executate (stabilite in cadrul PM ProdReal) de la nivelul fiecarui Santier pentru fiecare echipa de lucrari in parte. Prin intermediul unei interfete simple si usor de accesat, se asigura o raportare rapida si concisa care sta la baza identificarii stadiului fizic de executie a unei lucrari/ investitii si determinarea consumurilor normate de resurse necesare analizelor comparative. Informatiile salvate se vor regasi in timp real in PM ProdReal in sectiunea Raportari din Santier.
Solutie Informatica din cadrul Sistemului Integrat SCOP- C utilizata in cadrul departamentelor care au ca sarcina asigurarea aprovizionarii de materiale in scopul derularii executiilor. Este deasemenea un instrument de asistare a prelucrarii necesarelor materiale de catre managerii de proiect sau sefii de santiere. Legatura zonei tehnice si Project Management cu departamentul de Aprovizionare (pe componenta de resurse materiale) se realizeaza prin intermediul modulului Necesare – Aprovizionare care primeste, urmare a planificarii executiei, cantitatile de materiale necesare pentru executie in perioada dorita, astfel incat procesul de aprovizionare sa se finalizeze prin initierea de comenzi de materiale catre Furnizori, care vor sta la baza receptiilor propriu-zise, cu alocare directa pe Lucrari. Aceasta aplicatie, in stransa legatura cu PM-ProdReal, permite determinare cantitatilor de resurse materiale necesare intr-o perioada conform planificarii activitatiilor implicate, asigurand si un flux de aprobari (pe nivele de aprobare stabilite intern) pana la momentul la care se initiaza comenzile catre Furnizori. In cadrul S.I. SCOP – C aceasta componenta asigura calculul si agregarea cantitatilor de comandat pentru derularea executiilor, precum si asigurarea identificarii celor mai bune oferte fata de preturile bugetate ale resurselor. Necesare – Aprovizionare are la baza urmatoarele functionalitati (fara a se limita): Preluarea cantitatilor de materiale necesare intr-o perioada conform esalonarilor realizate in ProdReal la nivel de Lucrare sau Obiect; Ajustarea & Modificarea Necesarelor rezultate in urma generarii automate, conform esalonarii activitatilor; Utilizarea nivelelor de aprobare a necesarelor de comandat – Necesare Finalizate, Aprobate, Agregate pe nivele de aprobare; Urmarirea necesarelor aprobate (cantitativ si valoric) fata de cele calculate (propuse) conform esalonarilor – propunerilor initiale; Agregarea necesarelor aprobate pentru procesarea comenzilor catre Furnizori – fiind un instrument de asistare a deciziei de comanda pentru Departamentul Comercial; Asigurarea de informatii esentiale pentru sustinerea negocierilor preturilor de comanda, functie de preturile stabilite in bugetarea Investitiei; Transferul automat al Comenzilor initiate catre Furnizori catre componenta de Gestiune pentru sustinerea receptiilor, etc..
Instrument esential in automatizarea procesului de calculatie a indicilor de exploatare si managementului de Flota (Masini Grele, Utilaje, Autoturisme si Remorci). Dedicat departamentelor de Mecanizare din cadrul societatilor de constructii, asigura o imagine completa a modului de utilizare a parcului auto si a profitabilitatii acestuia prin prisma comparatiei intre valorile de productie de mecanizare calculate si cheltuielile efectiv inregistrate. Solutie corecta pentru calculul valorilor consumurilor de utilaj si transport, implicate in lucrarile de constructii, in scop de realizare a analizelor comparative cu normele de consum prevazute in documentatia tehnico- economica. Asigura (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de prelucare a Foilor de Parcurs/Pontaj; Atentionarea privind reviziile programate (orice tip care poate fi cuantificat in ore explotare, kilometrii efectuati, zile si luni calendaristice); Centralizarea tuturor informatiilor despre masini si istoricul modificarilor acestora in timp; Managementul reparatiilor si cadentei (Km, ore, zile) intrari in reparatii a masinilor si utilajelor pe tipuri de manopere; Calculul productiei de mecanizare si a indicilor de exploatare, etc.. Solutia comunica in mod nativ cu componenta Financiar – Contabila & Salarizare din cadrul ERP PAA asigurand preluarea in timp real a valorilor cheltuielilor inregistrate pe masini/ utilaje (Centre de Cost) de la nivelul documentelor primare inregistrate (Facturi, Bonuri de Consum, Bonuri Fiscale, Stat de Salarii, etc.).
Componenta de Raportare Web care asigura declararea Foilor de Parcurs / Pontaj pentru Masini / Utiliaje de la nivelul Santierelor. Asigura componenta de consum real de resurse Utilaje si Transport pentru analiza comparativa aferenta. Pune la dispozitia utilizatorilor posibilitate de analiza a listelor de Foi si generarea FAZ-urilor. Informatiile salvate se vor regasii in timp real in PAA EMMA.
Sistem complex cu multiple functionalitati care poate gestiona diverse activitati prin prisma posibilitatilor de stocare si operare a tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate. In acelas timp aceasta aplicatie permite gestiunea stocurilor prin prelucrarea tuturor documentelor primare de baza si monitorizarea permanenta a acestora, fie ca este vorba de materii prime, marfuri, materiale, materiale auxiliare sau obiecte de inventar. Este modulul de baza pentru zona operationala din punct de vedere financiar-contabil si gestiune. O parte din facilitatile oferite, functie de activitatea desfasurata : Evidenta documente primare (Contracte Clienti-Furnizori, Comenzi Clienti-Furnizori, Comenzi Interne de Aprovizionare, Facturi Furnizori de Servicii si Stocuri, Emitere Facturi Clienti si Bonuri Fiscale Clienti-Furnizori, Avize de Expeditie Clienti-Furnizori, Evidenta Proforme Clienti-Furnizori, Incasari-Plati Casa si Banca pe conturi de trezorerie, intrari diverse, iesiri diverse, evidenta efecte etc.); Gestiune Stocuri (Balante Stocuri, Fise Produs-Material, Stoc Curent, Inventarieri etc.); Evidenta incasari-plati (Situatii incasari-plati pe documente, situatii neincasate-neplatite pe documente, rapoarte de datare debite -credite, situatii calcul penalizari depasire scadente la plata etc.) etc.. Genereaza automat toate inregistrarile contabile aferente documentelor primare in baza unor monografii contabile configurabile si adaptabile oricaror modificari legislative si asigura jurnalizarea operatiunilor de achizitie si vanzare conform prevederilor legislative. Functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea prelucrarii tuturor documentelor primare si automatizarea intregului flux posibil de documente; Automatizarea procesului de contabilizare a documentelor primare; Automatizarea procesului de urmarire a miscarii stocurilor; Asigurarea intregii suite de rapoarte specifice departamentelor de Contabilitate, Aprovizionare si Stocuri, etc. In cadrul Sistemului Integrat SCOP-C: Asigura legatura cu departamentul tehnic prin preluarea nomenclatorului de materiale si a necesarului de materiale de pus in opera, pentru fiecare investitie in parte, in scop de analiza Fisa Limita Resurse Materiale, conform consumuri contabile; Centralizeaza comenzile de aprovizionare, rezultat al agregarii necesarelor din santiere si aprobarilor desfasurate in cadrul departamentului comercial; Transmite toate cheltuielile inregistrate pe masini/utilaje ca urmare a operarii documentelor primare, catre zona de Mecanizare; Genereaza inregistrarile contabile aferente documentelor primare operate pentru asigurarea Contabilitatii Financiare; Pune la dispozitia departamentului de analiza (PM), prin intermediul modulelor de comparatie, consumul contabil real pentru realizarea comparativului de materiale.
Componenta de Raportare Web care asigura declararea intrarilor si consumurilor de stoc de la nivelul gestiunilor de Santier pentru fiecare Lucrare in parte. Permite operarea documentelor primare care asigura receptia stocurilor de matetiale in Santier – Aviz, Factura si documente care asigura inregistrarea consumurilor de materiale – Bonuri de Consum. Asigura componenta de consum real de resurse materiale pentru analiza comparativa. Pune la dispozitia utilizatorilor posibilitatea de urmarire a stocului de materiale pe Santier si a documentelor care au stat la baza acestuia. Informatiile salvate se regasesc in timp real in PAA Gestoc.
Modulul de contabilitate generala (Financiara) reprezinta nucleul ERP (PAA), concentrand intreaga informatie contabila (Tranzactii) a unitatii economice, realizand atat contabilitatea financiara cat si contabilitatea interna de gestiune. Permite atat analiza finaciar- contabila in perioadele precedente cat si a situatiei actuale, in timp real. Asigura centralizarea si consolidarea informatiilor atit din contabilitatea financiara (clasele 1-7) cat si contabilitatea de gestiune (clasa 9), pana la nivel de balanta, bilant, flux de numerar, cont de profit si pierdere. In cadrul ERP-ului functioneaza ca un container care primeste si centralizeaza tranzactii contabile, rezultat al actiunilor de operare documente primare, calcul lichidare, calcul amortizare, etc., efectuate in cadrul modulelor sistemului informatic ERP – Power Account Anywhere. Asigura contabilitatea pe dimensiuni contabile multiple (Ex: centre de cost/profit, departamente, tipologii) configurabile functie de rezultatul stabilit. Cu ajutorul mecanismelor de generare automata de Inregistrari Contabile permite automatizarea proceselor de Inchidere Venituri si Cheltuieli, reevaluarea conturilor in valuta, inchiderea conturilor de TVA, etc.. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea automatizarii procesului de centralizare a inregistrarilor contabile pe mai multe dimensiuni contabile; Asigurarea generarii tuturor rapoartelor specifice avand la baza inregistrarile contabile (Ex: Balante, Fise Cont, Carte Mare etc.); Asigurarea automatizarii proceselor de inchidere luna (Ex: Venituri, Cheltuieli si alte operatiuni), etc.. In cadrul Sistemului Integrat SCOP-C centralizeaza toate inregistrarile contabile aferente operatiunilor si documentelor primare inregistrate – de la nivelul zonei de documente primare, salarizare si gestiune mijloace fixe pe structurile de dimensiuni constabile stabilite si asigura principala informatie pentru configurarea, calculul si generarea Contului de Profit si Pierdere pe investitie, etc.
Modulul de gestiune a imobilizarilor PAA-GemFix permite evidenta mijloacelor fixe, calculul amortizarii si generarea automata a inregistrarilor contabile direct in modulul PAA Contab. Tine evidenta amortizarilor nedeductibile fiscal, iar la nivelul rapoartelor se evidentiaza separat amortizarile deductibile de cele nedeductibile. Regimurile de amortizare permise de catre sistem sunt: liniar, accelerat, degresiv AD1, degresiv AD2. Starile mijlocului fix asigurate la nivelul aplicatiei : normala, in rezerva/disponibil, in conservare. Aplicatia permite generarea multipla de mijloace fixe pornind de la caracterisiticile unuia dintre ele cu posibilitatea de generare automata a numerelor de inventar. In acelas timp, asigura obtinerea oricaror informatii istorice incepind cu data implementarii acestuia, etc.. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea gestiunii complete a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar de natura mijloacelor fixe; Asigurarea generarii automate a tuturor rapoartelor specifice gestionarii mijloacelor fixe, etc..
Utilitar foarte important in urmarirea eficientei si profitabilitatii obiectivelor (lucrarilor). Scopul acestuia este de a automatiza procesul de calcul al Contului de Profit si Pierdere cu defalcare pe obiective (Centre de Profit – Lucari/Investitii) prin identificarea veniturilor si cheltuielilor direct inregistrate pe obiective si repartizarea celor neinregistrate pe obiective conform coeficienti de repartizare. Modalitatea de calcul si urmarire a indicatorilor stabiliti este in stransa legatura cu obiectul de activitate. In cadrul Societatilor de Constructii acesta calculeaza pretul de cost pe masura evolutiei realizarii unei investitii si pana la incheierea acesteia. Sursa de Informatiii o reprezinta inregistrarile contabile din cadrul PAA Contab. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Definirea / Configurarea unor structuri de P&L personalizate si oricaror alte situatii care au ca sursa de informatii inregistrari contabile; Definirea formulelor de calcul personalizate pentru indicatorii urmariti si a oricator chei de repartizare; Analiza Profit&Loss pe Obiective in luna, an sau de la inceputul investitiilor (obiectivelor) in diverse forme de afisare.
Modul din cadrul ERP PAA pentru automatizarea procesului de raportare catre Minsiterul de Finante. Asigura extragerea si pregatirea datelor inregistrate prin intermediul solutiilor informatice anterior descrise in scop de raportare. Asigura Raportarea Declaratiei D394, D390, D300, Intrastat, etc..
Aplicatia PAA-WinSal permite evidenta personalului angajat si integrarea informatiilor referitoare la acesta in cadrul sistemului ERP Power Account. Pentru fiecare angajat in parte se pot stoca informatii complete de identificare a persoanei, date privitoare la starea angajatului in cadrul societatii, date cu privire la deduceri personale si suplimentare pentru persoane aflate in intretinerea angajatului si, optional, alte date suplimentare cu privire la pregatirea scolara si profesionala a persoanei respective, date despre actele de identificare, evidenta militara, stare medicala, conturi bancare, etc.. Programul asigura calculul complet al salariului, trecand prin toate etapele acestei operatiuni: calcul avans, concedii de odihna si medicale, pontaje, sporuri , retineri datorate de angajat catre stat sau catre societate si calcul lichidare cu generarea statelor de salarizare si a fluturasilor pentru fiecare angajat in parte, precum si a centralizatoarelor de salarii si situatiile lunare catre institutiile statului (situatii CAS, CASS, Somaj, Fise Fiscale, etc.), in conformitate cu prevederile legale la zi. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea):Asigurarea intregului set de informatii si documente pentru sustinerea procesului de HR; Automatizarea procesului de calcul salarii – lichidare; calculul si evidenta ticketelor de masa; Integrarea cu contabilitatea; Asigurarea procesului de raportare catre institutii (Ex:D112), etc..
Componenta de Raportare Web care asigura declararea pontajului zilnic al muncitorilor pe Lucrari, fie de catre pontatori , fie de catre Sefii de Santier. Prin intermediul unei interfete simple si usor de accesat se asigura o raportare detaliata a pontajului muncitorilor pe Lucrari, care sta la baza calculului indicilor de acord si calculul valorilor cheltuielilor salariale pe Lucrari si Echipe. Asigura componenta de consum real de resurse Manopera pentru analiza comparativa aferenta. Pune la dispozitia utilizatorilor o serie de rapoarte si analize avand la baza informatiile culese. Informatiile salvate stau la baza automatizarii procesului pe pontare in cadrul aplicatie PAA WinSal.
Optiune esentiala in automatizarea centralizarilor informatiilor de la nivelul aplicatiei PAA WinSal, conform actualizarilor periodice, pentru asigurarea raportarilor catre ReviSal. Toate informatiile necesare asigurarii raportarilor catre ReviSal sunt centralizate si consolidate in cadrul Aplicatiei PAA WinSal Revisal, de la nivelul careia se asigura raportarea catre Revisal, fara a mai fi necesara reoperarea acestora.
Analiza Comparativa Materiale pune fata in fata consumurile tehnice (rezultat al executiilor raportate pe activitati prevazute in planificare) si consumurile contabile (rezultat al inregistrarii bonurilor de consum) asigurand calculul diferentelor cantitative, valorice si de pret pentru identificarea depasirilor si/sau economiilor pentru componenta de resurse materiale din cadrul unei Lucrari. Comparatia se poate realiza la nivel de Lucrare/ Obiect/ Deviz pe grupe de materiale sau materiale. Evidentiaza detaliat consumurile tehnice si contabile care stau la baza comparatiei. Suplimentar, permite calculul prognozei de aprovizionare pe grupe de materiale si/sau materiale prin suprapunerea necesarului rezultat din planificarea activitatilor in PM Prodreal si a stocului existent la nivelul gestiunii investitiei.
Analiza Comparativa Manopera pune fata in fata consumurile tehnice (rezultat al executiilor raportate pe activitati prevazute in planificare) si consumurile contabile (rezultat al pontajelor si calculului salarial) asigurand comparatia cantitativa (pe ore) si valorica (conform plati salariale) pentru identificarea depasirilor si/sau economiilor pe componenta de manopera din cadrul unei Lucrari. Evidentiaza detaliat orele de manopera si valoarea acestora (conform planificare) si orele de manopera impreuna cu valoarea platita. Comparatia se poate realiza la nivel de Lucrare/ Obiect/ Deviz.
Analiza Comparativa manopera Utilaje pune fata in fata consumurile tehnice (rezultat al executiilor raportate pe activitati prevazute in planificare) si consumurile contabile (rezultate conform Foile de Pontaj si cheltuielilr efective) asigurand comparatia cantitativa (pe ore pe Tip de Utilaj) si valorica (conform cheltuiala contabila pe ora) pentru identificarea depasirilor si/sau economiilor pe componenta de manopera utilaje din cadrul unei Lucrari. Evidentiaza detaliat orele de manopera Utilaje si valoarea acestora (conform planificare) si orele si valoarea efectiv realizata (conform cheltuiala contabila). Comparatia se poate realiza la nivel de Lucrare/ Obiect/ Deviz.
Analiza Comparativa Transport pune fata in fata consumurile tehnice (rezultat al executiilor raportate pe activitati prevazute) si consumurile contabile (rezultate din Foile de Parcurs operate si cheltuielile reale) asigurand comparatia cantitativa (pe Tone Km transportate pe categorii de transport) si valorica (conform cheltuiala contabila pe Tona Km) pentru identificarea depasirilor si/sau economiilor pe componenta de Transport din cadrul unei Lucrari. Evidentiaza detaliat Tonele Km transportate si valoarea acestora conform oferta tehnica precum si Tonele Km si valoarea efectiv realizata. Comparatia se poate realiza la nivel de Lucrare/ Obiect/ Deviz.