SANATATE: ERP CENTRE MEDICALE PRIVATE
ERP - Power Account Anywhere Privat
Sistem Informatic ERP care asigura gestionarea si automatizarea fluxurilor informationale de la nivelul structurilor functionale Generale si Administrative ale unui Centru Medical Privat.
Modulele, optiunile si aplicatiile din cadrul acestuia definesc functional solutia informatica. ERP PAA se integreaza, in completare, cu solutiile MEDIS Clinica, MEDIS Laborator si Medical Cost Management pentru asigurarea managementului intregii activitati a unui Centru Medical Complex.
Module, Optiuni si Aplicatii ale ERP - Power Account Anywhere Privat
Modul cu multiple functionalitati care poate gestiona diverse activitati prin prisma posibilitatilor de stocare si operare a tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate din cadrul unui Centru Medical. In acelasi timp, aceasta componenta, permite gestionarea stocurilor prin asigurarea prelucrarii tuturor documentelor primare de baza care afecteaza stocurile, precum si monitorizarea permanenta a acestora, fie ca este vorba de materii prime, materiale, materiale auxiliare sau obiecte de inventar. Pentru ca cea mai mare parte a Centrelor Medicale Private sunt neplatitoare de TVA, solutia este adaptata evaluarii stocurilor la valoarea de achizitie cu TVA, asigurand interfete specifice de prelucrare a informatiilor. Prezinta urmatoarele Functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea prelucrarii tuturor documentelor primare si automatizarea intregului flux posibil de documente; Automatizarea procesului de contabilizare; Automatizarea procesului de urmarire a miscarii stocurilor; Asigurarea intregii suite de rapoarte specifice departamentelor de contabilitate, aprovizionare si stocuri, etc.. O parte din facilitatile oferite fac referire la evidenta documentelor primare (Contracte Clienti-Furnizori, Comenzi Clienti-Furnizori, Comenzi Interne de Aprovizionare, Facturi Furnizori de Servicii si Stocuri, Emitere Facturi Clienti si Bonuri Fiscale Clienti-Furnizori, Avize de Expeditie Clienti-Furnizori, Evidenta Proforme Clienti-Furnizori, Incasari-Plati Casa si Banca pe conturi de trezorerie, intrari diverse, iesiri diverse, evidenta efecte etc.), gestiune stocuri (Balante Stocuri, Fise Produs-Material, Stoc Curent, Inventarieri etc.), evidenta incasari-plati (Situatii incasari-plati pe documente, situatii neincasate-neplatite pe documente, rapoarte de datare debite -credite, situatii calcul penalizari depasire scadente la plata etc.) etc.. Este modulul de baza pentru zona operationala din punct de vedere financiar-contabil si gestiune.
Pentru a putea asigura administrarea de medicamente/ materiale sanitare pe Pacient, orice Spital trebuie sa isi organizeze o Gestiune de Farmacie de Circuit Inchis. Pentru acoperirea acestui deziderat se pune la dispozitie in completare, o solutie complexa si completa pentru gestiunea stocurilor de medicamente din cadrul farmaciilor de circuit inchis (Farmacii de Spital). Aceasta permite înregistrarea tuturor intrarilor/ iesirilor de medicamente (conform lista CNAS) pe loturi si date de expirare, actualizarea în simultan a stocului de medicamente si organizarea evidentei stocului de medicamente pe oricate gestiuni, cu înregistrarea tuturor iesirilor (foaie de condica, factura, retur, etc.). Alte facilitati ale solutiei, fara a se limita la acestea: Inventarierea stocurilor de medicamente; Verificarea preturilor maximale; Emiterea documentelor contabile necesare (NIR, nota de transfer, bon de consum etc.) si a inregistrarilor contabile aferente; Descarcarea automata a stocului conform metodelor impuse de legislatia în vigoare si calculul foilor de condica pe medic/sectie/F.O. cu pastrarea unui istoric al evolutiei stocului; Inregistrarea consumurilor pe sectii de spital si F.O.; Realizarea elaborarilor si a magistralelor; Introducerea foilor de condica din sectie si/sau consultarea stocului de medicamente din farmacie de catre sectii, prin interfata de Medicatie – FC Electronica. Asigura raportarea automata a consumului de medicamente FARMCI si NHPCJ si generarea rapoartelor de miscare si centralizare consum, pentru sustinerea acestora. Suplimentar, este interfatat cu Hub-ul OSMR in cadrul proiectului de serializare a medicamentelor. Se integreaza nativ cu solutia ERP PAA pentru o solutie completa (cu aplicabilitate si catre institutiile publice, dar si centrelor medicale private), asigurand prelucrarea informatiilor pana la nivel de inregistrare contabila.
Modulul de contabilitate generala (Financiara) reprezinta nucleul ERP (PAA), concentrand intreaga informatie contabila (tranzactii) a unitatii economice, realizand atat contabilitatea financiara cat si contabilitatea interna de gestiune. Permite atat urmarirea situatiilor financiar- contabile in perioadele precedente cat si a situatiei actuale, in timp real. Asigura centralizarea si consolidarea informatiilor atat din contabilitatea financiara (clasele 1-7) cat si contabilitatea de gestiune (clasa 9), pina la nivel de balanta, bilant, flux de numerar, cont de profit si pierdere. In cadrul ERP-ului functioneaza ca un container care primeste si centralizeaza tranzactii contabile, rezultat al actiunilor de operare documente primare, calcul lichidare, calcul amortizare, etc., efectuate in cadrul modulelor sistemului informatic ERP – Power Account Anywhere. Asigura contabilitatea pe dimensiuni contabile multiple (Ex: centre de cost/profit, departamente, tipologii, etc.) configurabile functie de rezultatul stabilit. Cu ajutorul mecanismelor de generare automata de inregistrari contabile permite automatizarea proceselor de Inchidere V si CH, reevaluarea conturilor in valuta, inchiderea conturilor de TVA, etc.. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea automatizarii procesului de centralizare a inregistrarilor contabile pe mai multe dimensiuni contabile; Asigurarea generarii tuturor rapoartelor specifice avand la baza inregistrarile contabile (Ex: Balante, Fise Cont, Carte Mare etc.); Asigurarea automatizarii proceselor de inchidere luna (Ex: V si CH si alte operatiuni), etc..
Modul de gestiune a imobilizarilor si evidenta a mijloacelor fixe. Asigura calculul amortizarii si generarea automata a inregistrarilor contabile direct in modulul PAA-Contab. Permite configurarea modului de calcul al amortizarii si tine evidenta amortizarilor nedeductibile fiscal, cu evidentiere separata la nivel de rapoarte a amortizarilor deductibile fata de cele nedeductibile. Regimurile de amortizare asigurate de catre sistem sunt: liniar, accelerat, degresiv AD1, degresiv AD2, manual. Starile mijlocului fix permise la nivelul aplicatiei : normala, in rezerva/disponibil, in conservare. Prezinta functionalitati de generarea multipla de mijloace fixe pornind de la caracterisiticile unuia dintre ele cu posibilitatea de generare automata a numarului de inventar. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea gestiunii complete a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar de natura mijloacelor fixe; Asigurarea generarii automate a tuturor rapoartelor specifice gestionarii si contabilizarii imobilizarilor, etc..
Asigura automatizarea procesului de calcul, emiterea documentelor fiscale si incasare a contravalorii servicilor prestate in clinica, laborator sau spital, precum si urmarirea prestatiilor nefacturate/neincasate pentru fiecare pacient in parte, cu generarea registrelor necesare. Se integreaza cu casele de marcat pentru asigurarea emiterii automate a bonului fiscal. Este nativ integrat in solutiile financiar-contabile asigurate de catre solutia ERP PAA, astfel incat, orice document primar generat (factura, bon fiscal, incasare, etc.) de operatiunile de incasare/ facturare sa se regaseasca in sistem pana la nivel de tranzactie contabila, conform monografiilor contabile stabilite pentru fiecare tip de operatiune. Se integreaza cu solutiile MEDIS Clinica, MEDIS Laborator si Medical Cost Management in cadrul Solutiei Integrate Power Hospital, pentru consolidarea tuturor informatiilor necesare asigurarii procesului de facturare/incasare.
Utilitar foarte important in urmarirea eficientei si profitabilitatii Centrelor de Profit ale unui Centru Medical (Ex: Sectii, Specialitati, Departamente etc.), cu posibilitati de extindere a analizei pana la nivel de servicii (Investigatii, Interventii, consultatii, etc.). Scopul acestuia este de a automatiza procesul de calcul al Contului de Profit si Pierdere al unui Centru Medical cu defalcare pe obiective (Centre de Profit – Sectii/Specialitati), prin identificarea veniturilor si cheltuielilor directe si repartizarea cheltuielilor indirecte pe Centrele de Profit, avand la baza coeficienti de repartizare. Sursa de Informatiii o reprezinta inregistrarile contabile pe centre de Centre de Cost/ Profit. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea posibilitatilor de definire/configurarea a unor structuri de P&L personalizate si a oricaror alte structuri de analiza care au ca sursa de informatii inregistrari contabile; Asigurarea posibilitatilor de definire a formulelor de calcul personalizate pentru indicatorii urmariti si de configurare a oricator chei de repartizare; Asigurarea posibilitatilor de analiza a situatiilor definite pe centre de profit in luna, an in diverse forme de afisare (tabelar sau P&L).
Sistem Informatic pentru Evidenta Mijloacelor de Mecanizare si Auto, un instrument esential in automatizarea procesului de calculatie a indicilor de exploatare si a managementului de Flota. Este dedicat departamentelor de Mecanizare din cadrul Centrelor Medicale (Ex:Ambulante, Flota reprzentanti medicali, etc.), asigurand o imagine completa a modului de utilizare a parcului auto si a profitabilitatii acestuia prin prisma comparatiei intre valorile de productie de mecanizare calculate si cheltuielile efectiv inregistrate. Solutia comunica in mod nativ cu modulele dedicate pe partea financiar – contabila, de gestiune si de Salarizare din cadrul ERP PAA, asigurand transferul in timp real a valorilor cheltuielilor inregistrate pe masini (asimilate Centrelor de Cost) de la nivelul documentelor primare inregistrate (Facturi, Bonuri de Consum, Bonuri Fiscale, Stat de Salarii, etc.). Este sursa de informatii pentru solutia de calculatie si repartizare a Costurilor – PAA Pret de Cost – asigurand valorile cheilor de repartizare privind prestatiile in Km, ore si consum de carburant pe centre de profit (Sectii, Specialitati), pentru repartizarea cheltuielilor cu mecanizarea. Asigura (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de prelucare a Foilor de Parcurs/Pontaj; Atentionarea privind reviziile programate (orice tip care poate fi cuantificat in ore explotare, kilometrii efectuati, zile si luni calendaristice); Centralizarea tuturor informatiilor despre masini si istoricul modificarilor acestora in timp; Managementul reparatiilor si cadentei (Km, ore, zile) intrari in reparatii a masinilor si utilajelor pe tipuri de manopere de service; Calculul productiei de mecanizare si a indicilor de exploatare, etc.. Se poate utiliza in cadrul Centrelor Medicale si pentru managementul informatiilor, reviziilor si reparatiilor pentru aparatura medicala si de laborator.
Optiune din cadrul ERP PAA care faciliteaza identificarea rapida a restantelor de plata conform Scadente si programarea platilor acestora catre Furnizori, in stransa legatura cu lichiditatea imediata (soldurile conturilor bancare). In context de asigurare a unei integrari bidirectionale cu solutiile de management ale operatiunilor bancare oferite de catre banci, devine o optiune importanta. Asigura generarea automata a fisierelor cu platile programate in formatul importabil al aplicatiilor bancare utilizate, eliminand dubla operare a informatiilor.
In conditiile in care se doreste asigurarea interconectivitatii cu solutiile bancare oferite de catre banci, si in completarea optiunii de programare la plata, aceasta solutie este esentiala. Cu ajutorul acestei optiuni se pot importa in sistem extrasele bancare avand la baza fisierele generate de aplicatiile bancare utilizate, asigurand automatizarea procesului de operare documente primare cu privire la incasari si plati. Se poate adapta oricarei solutii bancare, atata timp cat aceasta asigura exportul extrasului intr-un format electronic accesibil.
Facilitate din cadrul ERP PAA care automatizeaza procesul de determinare a Stocului Necesar de Comandat la Furnziori, a celor mai bune optiuni de comanda (Pret si Furnizor) si generarea automata de comenzi de aprovizionare catre furnizori. Utilizarea acestei optiuni minimizeaza riscul de a ajunge in situatie de „Out of Stoc” sau „Supra Stoc”, avand la baza determinarea unui Stoc Optim.
Pentru a putea analiza anumite valori financiar – contabile din mai multe puncte de vedere este important sa se poata asigura inregistarea acestora din toate perspectivele. Avand la baza aceasta premisa, sistemul ERP PAA a fost gandit sa acopere si acest deziderat prin intermediul optiunii de contabilitate multidimensionata. Cu ajutorul acesteia contabilitatea nu mai este limitata la un numar fix de dimensiuni de analiza si se poate adapta oricaror necesitati de urmarire si analiza. Nu se limiteaza la un numar de dimensiuni si nici la aplicabilitatea acestora (conturile contabile posibil de a fi urmarite multidimensionat). Prin intermediul mecanismelor dezvoltate, efortul de inregistrare multidimensionata a tranzactiilor este insesizabil. Exemplu: Posibilitatea de urmarire a Veniturilor contabile – „cont contabil 704” – pe Specialitati/ Medici/Medici Trimitatori/ Pacient …etc..
Optiune importanta din cadrul ERP PAA care asigura interconectarea Sectiilor/Cabinetelor cu Departamentul de Aprovizionare. Permite responsabililor de la nivelul Sectiilor/Cabinetelor sa solicite, prin intermediul solutiei informatice, stocul necesar pentru asigurarea functionarii corespunzatoare, departamentului de Aprovizionare. Suplimentar, automatizeaza, in cadrul Departamentului de Aprovizionare, procesul de agregare si redistribuire de stoc. O alta functionalitate utilizata in cadrul Sectiilor /Cabinetelor, in stransa interactiune cu Magazia de Materiale Sanitare, o reprezinta posibilitatea de rezervare a unui Stoc Necesar (din Stocul Magaziei) pe baza unor Note de Transfer, care, odata confirmate (marcarea eliberarii fizice a stocului) asigura si stocul scriptic.
Asigurarea analizei privind valorile Bugetate vs Realizate in cadrul unui exercitiu Financiar-Contabil se poate realiza cu usurinta, inclusiv multidimensionat, cu ajutorul optiunii de urmarire Bugete Venituri si Cheltuieli. Aceasta optiune nu limiteaza bugetarea si urmarirea doar la nivelul Veniturilor si Cheltuielilor, si poate fi extins asupra tuturor indicatorilor urmariti. Are la baza inregistrarea valorilor Bugetate pe Articole de Buget (conturi Contabile de Buget – Ex: Clasa B), intersectate cu Dimensiuni Contabile sau nu, pe luni din cadrul unui an financiar- contabil si compararea cu valorile realizate conform tranzactii pe Conturile contabile asimilate Articolelor de Buget. Prin intermediul interfetelor de Analiza comparativa se asigura scalarea posibilitatilor de analiza.
Aplicatia PAA-WinSal permite evidenta personalului angajat si integrarea informatiilor referitoare la acesta in cadrul sistemului ERP Power Account. Pentru fiecare angajat in parte se pot stoca informatii complete de identificare a persoanei, date privitoare la starea angajatului in cadrul societatii, date cu privire la deduceri personale si suplimentare pentru persoane aflate in intretinerea angajatului si, optional, alte date suplimentare cu privire la pregatirea scolara si profesionala a persoanei respective, date despre actele de identificare, evidenta militara, stare medicala, conturi bancare, etc.. Programul asigura calculul complet al salariului, trecand prin toate etapele acestei operatiuni: calcul avans, concedii de odihna si medicale, pontaje, sporuri , retineri datorate de angajat catre stat sau catre societate si calcul lichidare su generarea statelor de salarizare si a fluturasilor pentru fiecare angajat in parte, precum si a centralizatoarelor de salarii si situatiile lunare catre institutiilor statului (situatii CAS, CASS, Somaj, Fise Fiscale, etc.), in conformitate cu prevederile legale la zi. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea):Asigurarea intregului set de informatii si documente pentru sustinerea procesului de HR; Automatizarea procesului de calcul salarii – lichidare; calculul si evidenta ticketelor de masa; Integrarea cu contabilitatea; Asigurarea procesului de raportare catre institutii (Ex:D112), etc..
Optiune esentiala in automatizarea centralizarii informatiilor de la nivelul aplicatiei PAA WinSal, conform actualizarilor periodice, pentru asigurarea raportarilor catre Revisal. Toate informatiile necesare asigurarii raportarilor catre Revisal sunt centralizate si consolidate in cadrul Aplicatiei WinSal-Revisal, de la nivelul careia se asigura raportarea catre Revisal, fara a mai fi necesara reoperarea manuala a informatiilor.