SANATATE: ERP – Power Account Anywhare Public
ERP - Power Account Anywhere Public
Sistem Informatic ERP care asigura gestionarea si automatizarea fluxurilor informationale de la nivelul structurilor functionale Generale si Administrative ale unui Centru Medical Public.
Modulele, optiunile si aplicatiile din cadrul acestuia definesc functional solutia informatica. ERP PAA se integreaza, in completare, cu solutiile MEDIS Clinica, MEDIS Laborator si Medical Cost Management pentru asigurarea managementului intregii activitati a unui Centru Medical Complex.
Module, Optiuni si Aplicatii ale ERP - Power Account Anywhere Public
Modul cu multiple functionalitati care poate gestiona diverse activitati, prin prisma posibilitatilor de stocare si operare a tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate din cadrul unui Centru Medical. In acelasi timp, aceasta componenta, permite gestiunea stocurilor prin asigurarea prelucrarii tuturor documentelor primare de baza care afecteaza stocurile, precum si monitorizarea permanenta a acestora, fie ca este vorba de materii prime, materiale, materiale auxiliare sau obiecte de inventar. Pentru ca Centrele Medicale Publice (asimilate institutiilor pubice) au organizata contabilitatea pe principiile de angajament, solutia PAA Gestoc Buget este adaptata pentru evaluarea stocurilor la valoarea de achizitie cu TVA si inregistrarea acestorea pe Surse de Finantare si Articole Bugetare, deasemenea asigurand interfete specifice de prelucrare a informatiilor adaptate nevoilor de inregistrare si contabilizare pe Surse de Finantare si Articole Bugetare – conform recomandarilor Ministerului de Finantare privind organizarea contabilitatii pentru asigurarea raportarilor ForexeBug. Prezinta urmatoarele Functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea prelucrarii tuturor documentelor primare si automatizarea intregului flux posibil de documente; Automatizarea procesului de contabilizare; Automatizarea procesului de urmarire a miscarii stocurilor; Asigurarea intregii suite de rapoarte specifice departamentelor de contabilitate, aprovizionare si stocuri, bugete, etc.. O parte din facilitatile oferite fac referire la evidenta documentelor primare (Contracte Clienti-Furnizori, Comenzi Clienti-Furnizori, Comenzi Interne de Aprovizionare, Facturi Furnizori de Servicii si Stocuri, Emitere Facturi Clienti si Bonuri Fiscale Clienti-Furnizori, Avize de Expeditie Clienti-Furnizori, Evidenta Proforme Clienti-Furnizori, Incasari-Plati Casa si Banca pe conturi de trezorerie, intrari diverse, iesiri diverse, evidenta efecte etc.), gestiune stocuri (Balante Stocuri, Fise Produs-Material, Stoc Curent, Inventarieri etc.), evidenta incasari-plati (Situatii incasari-plati pe documente, situatii neincasate-neplatite pe documente, rapoarte de datare debite -credite, situatii calcul penalizari depasire scadente la plata etc.) etc.. Este modulul de baza pentru zona operationala din punct de vedere financiar-contabil si gestiune.
Pentru a putea asigura administrarea de medicamente/ materiale sanitare pe Pacient, orice Spital trebuie sa isi organizeze o Gestiune de Farmacie de Circuit Inchis. Pentru acoperirea acestui deziderat se pune la dispozitie in completare, o solutie complexa si completa pentru gestiunea stocurilor de medicamente din cadrul farmaciilor de circuit inchis (Farmacii de Spital). Aceasta permite înregistrarea tuturor intrarilor/ iesirilor de medicamente (conform lista CNAS) pe loturi si date de expirare, actualizarea în simultan a stocului de medicamente si organizarea evidentei stocului de medicamente pe oricate gestiuni, cu înregistrarea tuturor iesirilor (foaie de condica, factura, retur, etc.). Alte facilitati ale solutiei, fara a se limita la acestea: Inventarierea stocurilor de medicamente; Verificarea preturilor maximale; Emiterea documentelor contabile necesare (NIR, nota de transfer, bon de consum etc.) si a inregistrarilor contabile aferente; Descarcarea automata a stocului conform metodelor impuse de legislatia în vigoare si calculul foilor de condica pe medic/sectie/F.O. cu pastrarea unui istoric al evolutiei stocului; Inregistrarea consumurilor pe sectii de spital si F.O.; Realizarea elaborarilor si a magistralelor; Introducerea foilor de condica din sectie si/sau consultarea stocului de medicamente din farmacie de catre sectii, prin interfata de Medicatie – FC Electronica. Asigura raportarea automata a consumului de medicamente FARMCI si NHPCJ si generarea rapoartelor de miscare si centralizare consum, pentru sustinerea acestora. Suplimentar, este interfatat cu Hub-ul OSMR in cadrul proiectului de serializare a medicamentelor. Se integreaza nativ cu solutia ERP PAA pentru o solutie completa (cu aplicabilitate si catre institutiile publice, dar si centrelor medicale private), asigurand prelucrarea informatiilor pana la nivel de inregistrare contabila.
Modul operational utilizat in stransa legatura cu solutia pentru Spital (Medical Cost Management) cu scop de determinare a meniurilor zilnice conform regimuri alimentare ale pacientilor, a cantitatilor de meniuri de servit- functie de numarul de pacienti aflati si a necesarelor de alimente, pentru asigurarea meselor zilnice ale acestora. Cu ajutorul acestui modul se pot gestiona retetele de meniuri din cadrul regimurilor alimentare (& calcul automat al numarului de calorii), se pot programa felurile de mancare din cadrul fiecari sectiuni din zi (Ex: Dejun, Pranz, Cina..etc.) conform regimuri alimentare si se pot determina automat necesarele de materii prime pentru asigurarea alimentatiei (functie de numarul de pacienti aflati si regimurile alimentare ale acestora). Automatizeaza fluxul de productie meniuri prin descarcarea scriptica automata a materiilor prime necesare asigurarii alimentatiei zilnice a pacientilor si asigura situatiile zilnice / periodice necesare – Ex: Necesar de Alimente, Recapitulatie Foi de Alimentatie pe Categorii de Bolnavi, Consum Hrana/ Sectii, Note de Distribuire Alimente, centralizator Valoric al Meniului, etc..
Modulul de contabilitate generala (Financiara) reprezinta nucleul ERP, concentrand intreaga informatie contabila a unitatii economice, realizand atat contabilitatea financiara, cea interna de gestiune, cat si cea de angajament pe structura de rapoartare catre Ministerul de Finante – Forexebug. Permite atat analiza financiar-contabila in perioadele precedente, cat si a situatiei actuale, in timp real. Asigura centralizarea si consolidarea informatiilor atat din contabilitatea financiara (clasele 1-7), contabilitatea de angajament (clasa 8), cat si din contabilitatea de gestiune (clasa 9), pana la nivel de balanta, bilant, flux de numerar, cont de profit si pierdere. In cadrul ERP-ului functioneaza ca un container care primeste si centralizeaza tranzactii contabile rezultate din actiunile de operare a documentelor primare, calculului de lichidare, calculului de amortizare, etc. Este utilizat in cadrul departamentului Financiar-Contabil pentru: Administrarea planului de conturi si a regulilor de contare; Gestionarea si urmarirea inregistrarilor contabile generate de operatiuni (Ex: Documente Primare, Amortizare Mijloace Fixe & Operatiuni, Calcul Salarii; etc.); Generare notelor de inchidere venituri si cheltuieli si reevaluare; Generarea rapoartelor contabile (Registru Jurnal, Carte Mare, Balanta Conturi, Recapitulatii, etc.); Verificarea raportarilor catre institutii (Ex: MF prin ForexeBug). Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de centralizare a inregistrarilor contabile conform recomandarii MF privind raportarea catre ForexeBug; Generarea tuturor rapoartelor specifice avand la baza inregistrarile contabile (Ex: Balante, Fise Cont, Carte Mare etc.); Automatizarea proceselor de inchidere de luna (Ex: V si CH si alte operatiuni), etc.
Modul de gestiune a imobilizarilor si evidenta a mijloacelor fixe pentru institutiile publice. Asigura calculul amortizarii si generarea automata a inregistrarilor contabile direct in modulul PAA-Contab pe Surse de Finantare si Articole Bugetare. Permite configurarea modului de calcul al amortizarii si tine evidenta amortizarilor nedeductibile fiscal, cu evidentiere separata la nivel de rapoarte a amortizarilor deductibile fata de cele nedeductibile. Regimurile de amortizare asigurate de catre sistem sunt: liniar, accelerat, degresiv AD1, degresiv AD2, manual. Starile mijlocului fix permise la nivelul aplicatiei : normala, in rezerva/disponibil, in conservare. Prezinta functionalitati de generarea multipla de mijloace fixe pornind de la caracterisiticile unuia dintre ele cu posibilitatea de generare automata a numarului de inventar. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea gestiunii complete a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar de natura mijloacelor fixe; Asigurarea generarii automate a tuturor rapoartelor specifice gestionarii si contabilizarii imobilizarilor, etc..
Modul din cadrul ERP PAA care asigura urmarirea executiei bugetare pentru Institutiile Publice. Permite operarea si gestionarea creditelor bugetare aprobate pe surse de finantare si articole bugetare, precum si a propunerilor de angajare, angajamente bugetare, lichidari, ordonantari si plati. Automatizeaza procesul de verificare a disponibilului si planificarea ordonantarilor, cu generarea automata a acestora si transferul catre OPFV in scop de tiparire a OP-urilor. Permite generarea automata a platilor si actualizarea extraselor in baza operatiunilor. Pune la dispozitia utilizatorilor intregul set de rapoarte necesare pentru analiza si sustinerea executiei bugetare si controlului financiar preventiv. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de ALOP si calculul de disponibil pe fluxul informational Propuneri de Angajare – Angajament Bugetar – Angajament Legal – Lichidare – Ordonantare – Plata; Generarea automata a documentelor ALOP in baza documentelor primare operate in limita creditelor bugetare aprobate (Buget); Generarea automata de OP-uri prin OPFV plecand de la nivel de ordonantare; Generarea automata a executiei bugetare pana la nivel de plati; Interfatarea cu ForexeBug prin preluarea codurilor de angajament declarate, necesare automatizarii procesului de generare si tiparire OP-uri prin OPFV; Generarea automata a tuturor situatiilor specifice ALOP & executiei bugetare pe SF si AB; Asigurarea contabilizarii automate a tuturor operatiunilor de ALOP, etc. Este utilizat in cadrul Departamentului Financiar-Contabil pentru Initierea cererilor de deschidere a creditelor bugetare; Stabilirea bugetului pe surse de finantare si articole bugetare – Credite Bugetare maxim aprobate pe SF / AB; Inregistrarea rectificarilor bugetare; Urmarirea si tiparirea propunerilor de angajare a chetuielilor (PAC), a angajamentelor bugetare (AB), a angajamentelor legale (AL), a lichidarilor (L) generate de operarea documentelor primare (Ex: Contracte, Comenzi, Facturi); Generarea si tiparirea ordonantarilor la plata a lichidarilor si a OP-urilor prin OPFV; Urmarirea platilor pe SF si AB, urmare a operarii extraselor de trezorerie (OP-urilor); Urmarirea executiei bugetare si generarea tuturor situatiilor si raportarilor specifice (Ex: Situatie privind Executia cheltuielilor bugetare Angajate, Cont de Executie a Bugetului de Cheltuieli, Cheltuieli si Plati , Registru de Control Financiar – Preventiv etc.).
Aplicatie din cadrul ERP PAA pentru gestionarea activitatii din cadrul departamentului de achizitii din institutiile publice. Asigura centralizarea si agregarea referatelor de necesitate, automatizarea procesului de generare a planului anual de achizitii/investitii avand la baza istoricul de achizitii si/sau a referatele de necesitate. Permite urmarirea si gestionarea modului de derulare a procedurilor de achizitii publice si a acordurilor cadru incheiate cu furnizorii. Automatizeaza procesul de determinarea a parametrilor notelor de estimare (furnizori & preturi ) in baza referatelor de necesitate initiate de la nivelul structurilor departamentale ale institutiei. Asigurarea trasabilitatea cantitatilor si valorilor pe fluxul informational Referate de Necesitate – Plan Anual de Achizitii/Investitii – Oferte Furnizori – Acorduri Cadru – Aprovizionare, etc.. Se poate utiliza si in cadrul celorlalte structuri departamentale pentru asigurarea initierii si urmaririi Referatelor de Necesitate ale acestora. Prin integrarea nativa cu PAA A.L.O.P. si PAA Gestoc Buget permite utilizarea nomenclatoarelor de articole bugetare , surse de finantare, materiale, meduicamente si servicii necesare pentru: intocmirea planului anual, derularea procedurilor de achizitie si incheierea acordurilor cadru, analiza comparativa a valorilor din planul anual pe surse de finantare si articole bugetare cu bugetul aprobat.,Asigura legatura si transferul informatiilor de la nivelul acordurilor cadru catre zona operationala (legatura cu facturile de achizitie, comenzile, contractele incheiate cu furnizorii in limitele acordurilor).
Modul din cadrul ERP PAA pentru automatizarea procesului de raportare catre M.F. – ForexeBug. Asigura extragerea si pregatirea datelor inregistrate prin intermediul solutiilor informatice anterior descrise (de la nivel de tranzactii si balanta de verificare, pe structura stabilita de M.F. pentru raportarea catre ForexeBug), in scop de raportare. Asigura raportarea Balantei de deschidere – F1101, Balantei de verificare – F1102, Bugetului individual – F 1103, Executia non-trezor – F1115, Platilor restante – F1118, Situatia activelor si datoriilor financiare –F1125; Balantei deschisa luna 12 – F1127, Alte anexe – F1133.
Asigura automatizarea procesului de calcul, incasare a contravalorii servicilor prestate in clinica, laborator, spital si emitere a documentelor fiscale, urmarire a prestatiilor nefacturate/neincasate pentru fiecare pacient in parte precum si generarea registrelor necesare. Este adaptat contabilitatii de anagajamente asigurand si inregistrarea veniturilor proprii pe Surse de Finatare in scop de analiza executie pe venituri. Se integreaza cu casele de marcat pentru asigurarea emiterii automate a bonului fiscal. Este nativ integrat in solutiile financiar contabile asigurate de catre solutia ERP PAA, astfel incat, orice document primar generat (factura, bon fiscal, incasare, etc.) de operatiunile de incasare/ facturare, se va regasi in sistem pana la nivel de tranzactie contabila pe Surse de Finantare conform recomandarilor de raportare catre ForexeBug, (avand la baza monografiile contabile stabilite pentru fiecare operatiune). Se integreaza cu solutiile MEDIS Clinica, MEDIS Laborator si Spital in cadrul Solutiei Integrate Power Hospital, pentru consolidarea tuturor informatiilor necesare asigurarii procesului de facturare/incasare si inregistrare a veniturilor.
Sistem Informatic pentru Evidenta Mijloacelor de Mecanizare si Auto, un instrument esential in automatizarea procesului de calculatie a indicilor de exploatare si managementului de Flota. Este dedicat departamentelor de Mecanizare din cadrul institutiilor publice (Ex: Ambulante proprii), asigurand o imagine completa a modului de utilizare a parcului auto si a profitabilitatii acestuia prin prisma comparatiei intre valorile de productie de mecanizare calculate si cheltuielilor efectiv inregistrate. Solutia comunica in mod nativ cu modulele dedicate pe partea financiar – contabila, de gestiune si de Salarizare din cadrul ERP PAA asigurand transferul in timp real a valorilor cheltuielilor inregistrate pe masini (asimilate Centrelor de Cost) de la nivelul documentelor primare inregistrate (Facturi, Bonuri de Consum, Bonuri Fiscale, Stat de Salarii, etc.). Asigura (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de prelucare a Foilor de Parcurs/Pontaj; Atentionarea privind reviziile programate (orice tip care poate fi cuantificat in ore exploatare, kilometrii efectuati, zile si luni calendaristice); Centralizarea tuturor informatiilor despre masini si istoricul modificarilor acestora in timp; Managementul reparatiilor si cadentei (Km, ore, zile) intrari in reparatii a masinilor si utilajelor pe tipuri de manopere de service; Calculul productiei de mecanizare si a indicilor de exploatare, etc..
Pentru a putea analiza anumite valori financiar – contabile din mai multe puncte de vedere este important sa se poata asigura inregistarea acestora din toate perspectivele. Avand la baza aceasta premisa, sistemul ERP PAA a fost gandit sa acopere si acest deziderat prin intermediul optiunii de contabilitate multidimensionata. Cu ajutorul acesteia contabilitatea nu mai este limitata la un numar fix de dimensiuni de analiza si se poate adapta oricaror necesitati de urmarire si analiza. Nu se limiteaza la un numar de dimensiuni si nici la aplicabilitatea acestora cu privire la conturile contabile posibil de urmarit multidimensionat. Prin intermediul automatismelor dezvoltate, efortul de inregistrare multidimensionata a tranzactiilor este insesizabil. Contabilitatea pentru Institutiile Publice a fost aliniata la recomandarile privind asigurarea raportarilor catre MF – ForexeBug cu ajutorul acestei optiuni, care a permis inregistarea in contabilitate a tranzactiilor pe conturile contabile cu informatiile privind Cod Sector, Cod Finantare, Sursa de Finantare , Articol Bugetar, .etc., fara a impacta structura Planului de Conturi si a se putea adapta cu usurinta, in orice moment, la modificarile legislative ulterioare.
Facilitate din cadrul ERP PAA care automatizeaza procesul de determinare a Stocului Necesar de Comandat la Furnizori, a celor mai bune optiuni de comanda (Pret si Furnizor) si generarea automata de comenzi de aprovizionare catre furnizori. Utilizarea acestei optiuni minimizeaza riscul de a ajunge in situatie de „Out of Stoc” sau „Supra Stoc”, avand la baza determinarea unui Stoc Optim.
Optiune importanta din cadrul ERP PAA care asigura interconectarea Sectiilor/Cabinetelor cu Aprovizionarea. Permite responsabililor de la nivelul Sectiilor / Cabinetelor sa solicite, prin intermediul solutiei informatice, stoc necesar pentru asigurarea functionarii corespunzatoare catre departamentul de aprovizionare. Suplimentar, automatizeaza, la nivelul departamentului de aprovizionare, procesul de agregare si redistribuire de stoc. O alta functionalitate utilizata in cadrul Sectiilor /Cabinetelor, in stransa interactiune cu Magazia de Materiale Sanitare, o reprezinta posibilitatea de rezervare a unui Stoc Necesar (din Stocul Magaziei) pe baza unor Note de Transfer, care, odata confirmate (marcarea eliberarii fizice a stocului), asigura si stocul scriptic.
Asigurarea analizei privind valorile Bugetate vs Realizate in cadrul unui exercitiu Financiar-Contabil se poate realiza cu usurinta, inclusiv multidimensionat, cu ajutorul optiunii de urmarire Bugete Venituri si Cheltuieli. Aceasta optiune nu limiteaza bugetarea si urmarirea doar la nivelul Veniturilor si Cheltuielilor ci se poate extinde asupra tuturor indicatorilor urmariti. Are la baza inregistrarea valorilor Bugetate pe Articole de Buget (conturi Contabile de Buget – Ex: Clasa B), intersectate cu Dimensiuni Contabile sau nu, pe luni din cadrul unui an financiar- contabil si compararea cu valorile realizate pe Conturile contabile asimilate Articolelor de Buget. Prin intermediul interfetelor de Analiza comparativa se asigura scalarea posibilitatilor de analiza. Aceasta optiune este complementara Executiei Bugetare asigurate prin intermediul PAA ALOP si nu se intersecteaza cu Contabilitatea pe Angajament. In Institutiilr publice se utilizeaza pe principiul de bugetare pe Structuri Functionale a Cheltuielor conform Bugetelor aprobate.
Aplicatia PAA-WinSal permite evidenta personalului angajat si integrarea informatiilor referitoare la acesta in cadrul sistemului ERP Power Account. Pentru fiecare angajat in parte se pot stoca informatii complete de identificare a persoanei, date privitoare la starea angajatului in cadrul societatii, date cu privire la deduceri personale si suplimentare pentru persoane aflate in intretinerea angajatului si, optional, alte date suplimentare cu privire la pregatirea scolara si profesionala a persoanei respective, date despre actele de identificare, evidenta militara, stare medicala, conturi bancare, etc.. Programul asigura calculul complet al salariului, trecand prin toate etapele acestei operatiuni: calcul avans, concedii de odihna si medicale, pontaje, sporuri , retineri datorate de angajat catre stat sau catre societate si calcul lichidare cu generarea statelor de salarizare si a fluturasilor pentru fiecare angajat in parte, precum si a centralizatoarelor de salarii si situatiile lunare catre institutiilor statului (situatii CAS, CASS, Somaj, Fise Fiscale, etc.), in conformitate cu prevederile legale la zi. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea intregului set de informatii si documente pentru sustinerea procesului de HR; Automatizarea procesului de calcul salarii – lichidare; calculul si evidenta tichetelor de masa sau normelor de hrana; Integrarea cu contabilitatea; Asigurarea procesului de raportare catre institutii (Ex:D112, Statistici periodice, etc.), etc.. Solutia este adaptata contabilitatii pe angajament aferenta institutiilor publice, realizand calculele, statele si situatiile pe surse de Finantare si Articole Bugetare. Notele contabile generate de calculul de lichidare sunt conform recomandarilor privind organizarea contabilitatii pe Surse de Finantare si Articole Bugetare pentru raportarea catre ForexeBug.
Optiune esentiala in automatizarea centralizarii informatiilor de la nivelul aplicatiei PAA WinSal, conform actualizarilor periodice, pentru asigurarea raportarilor catre ReviSal. Toate informatiile necesare asigurarii raportarilor catre ReviSal sunt centralizate si consolidate in cadrul Aplicatiei PA WinSal Revisal, de la nivelul careia se asigura raportarea catre ReviSal, fara a mai fi necesara reoperarea manuala informatiilor.
Aplicatie Web, Cloud, SaaS care automatizeaza procesul de repartizare a costurilor (cheltuielilor) inregistrate pe surse de finantare si articole bugetare la nivelul sectiilor (departamentelor) generale, administrative si paraclinice, catre sectiile clinice (cu paturi), pentru determinarea valorilor indicatorilor medii de cost: Costul Mediu/Zi de Spitalizare, Costul Mediu/Pat, Costul Mediu/Pacient in stransa concordanta cu indicatorii privind utilizarea paturilor (Rata de Utilizare a Paturilor) si durata medie de spitalizare (DMS). Suplimentar, sistemul prezinta informatii privind structurarea cheltuielilor totale pe surse de finantare si articole bugetare si in functie de provenienta acestora. Sistemul informatic ExBuget permite prelucrarea datelor primare care stau la baza calculelor indicatorilor mentionati, pornind de la definirea structurii organizatorice si pana la inregistrarea cheltuielilor, pe structurile clinice identificate, pe surse de finantare si articole bugetare. Suplimentar, asigura importul informatiilor necesare (fisiere cu un format prestabilit), exportabile din sistemele operationale utilizate in cadrul spitalului. Aplicatia este instalata in cloud, apelata prin browser, nefiind necesara instalarea acesteia.
Solutie Informatica Web, Cloud, SaaS, care permite definirea Indicatorilor de Management si formulelor de calcul ale acestora. Permite actualizarea valorilor variabilelor implicate in calculul indicatorilor, fie prin import de fisiere fie prin completare manuala a acestora. Asigura calculul si comparatia valorilor rezultate ale indicatorilor cu valorile propuse la nivel de An/Spital/Sectie, prezentand gradul de realizare si evolutie a valorilor indicatorilor in timp (in mod grafic sau prin intermediul rapoartelor). Solutia informatica contine o arhiva de 56 de indicatori de management (propusi conform normative) care pot fi utilizati. Aplicatia este instalata in cloud, apelata prin browser, nefiind necesara instalarea acesteia.