SANATATE: LABORATOR DE INVESTIGATII
MEDIS - MEDical Integrated System
Sistem informatic integrat pentru clinici si laboratoare, posibil de implementat in diverse variante in functie de complexitatea centrului medical. Modulele, optiunile si aplicatiile din cadrul acestuia definesc functional solutia informatica. Se integreaza, in completare, cu solutia ERP- Public sau Privat, Medis Clinica si Medical Cost Management pentru asigurarea managementului intregii activitati a unui Centru Medical Complex.
Module, Optiuni si Aplicatii ale sistemului MEDIS - Laborator
Asigura automatizarea proceselor generate de operatiunile cu privire la fluxul pacientului in cadrul unui laborator, de la momentul prelucrarii datelor pasaportale, programare pentru recoltare, deschiderea cererilor de investigatii si pana la incasarea serviciilor prestate.
Asigura suport pentru derularea activitatilor din cadrul departamentului de call center prin punerea la dispozitie a tuturor informatiilor necesare. Permite utilizatorilor din cadrul departamentului sa informeze rapid interlocutorul (pacient) cu privire la serviciile oferite, preturi, promotii, disponibilitate pentru consultatii/investigatii, istoric pacient si de asemenea sa programeze pacientii la servicii medicale. Suplimentar se poate asigura legatura cu centrala telefonica oferind utilizatorului posibilitatea de identificare a apelantului cat si acces instant la istoricul acestuia ori la listele de pret aferente servicilor.
Aplicatie Web integrabila cu solutiile informatice dezvoltate de Softeh Plus care faciliteaza intocmirea Registrului Operatiunilor de Prelucrare a datelor cu caracter personal. Permite configurarea textelor si forma consimtamintelor in functie de necesitati si asigura preluarea si gestionarea consimtamintele persoanelor vizate, pentru scopurile pentru care au fost sau urmeaza sa fie colectate informatiile cu caracter personal.
Asigura automatizarea procesului de calcul, incasare a contravalorii servicilor prestate in clinica si laborator, emitere a documentelor fiscale, urmarire a prestatiilor nefacturate/neincasate pentru fiecare pacient in parte si generarea registrelor necesare. Se integreaza cu casele de marcat pentru asigurarea emiterii automate a bonului fiscal.
Solutie pentru gestionarea activitatii din cadrul laboratoarelor medicale, legat de obiectul principal de activitate al acestora. Acesta asigura fluxul principal de operatiuni de la identificarea solicitarii de investigatii de laborator (prelucrata in receptie – Frontdesk), la recoltarea de probe biologice, receptie probe, completarea rezultatelor si emiterea buletinului de analize medicale. Preluarea rezultatelor investigatiilor de laborator se poate realiza fie automat din aparatele de executie (prin asigurarea legaturii bidirectionale intre aplicatie si aparat cu ajutorul unui dispecer si a driverelor de comunicatie special dezvoltate) sau prin introducerea manuala a rezultatelor analizelor. Permite tiparirea etichetelor de coduri de bare specifice laboratorului (inclusiv pe plaje diferite de coduri de bare) pe imprimante de barcode si generarea buletinului de analize in format pdf pentru transmiterea pe mail a acestuia. Are dezvoltate functionalitati de validare si parafare automata a rezultatelor in functie de seturile de conditii ce rezulta din experienta de lucru a fiecarui laborator, asigurand rapiditate in validare si parafare chiar si in cazul volumelor mari de lucru. Este un sistem informatic foarte configurabil si este in conformitate cu toate cerintele RENAR ce privesc acreditarea Laboratorului.
Sustine legatura on-line unidirectionala si/sau bidirectionala intre analizoare si solutia informatica. Acest modul realizeaza transmiterea cererilor din baza de date catre analizoare, captarea si interpretarea rezultatelor, precum si trimiterea acestora in Medlab. Conexiunile se realizeaza prin intermediul unor drivere de comunicatie care se declara in cadrul modului.
Permite integrarea in aplicatie a oricarui aparat care dispune de o interfata hard si de un protocol de comunicatie sustinute de documentatia de conectare. In prezent, numarul analizoarelor distincte conectate de echipa noastra este de peste 200 de modele.
Optiune necesara pentru urmarirea tuturor modificarilor unei cereri de investigatii de laborator/buletin de analize de la momentul initierii acestora si pana la parafare si tiparire. Tine evidenta tuturor momentelor si utilizatorilor care au alterat o cerere de investigatii/buletin de analize, conform recomandarilor RENAR.
Centralizeaza si consolideaza informatiile inregistrate la nivelul sistemului Medis (si nu numai) pentru a le evidentia in rapoarte bine definite, ce pot fi accesate in orice moment in scop de analiza si suport decizional. Optiunile oferite dau posibilitatea utilizatorilor de a realiza cu usurinta raportarile catre casele de asigurari, precum si construirea altor rapoarte suplimentare. Prin intermediul asistentului wizard orice utilizator, indiferent de nivelul de pregatire, poate realiza rapoarte „real-time” pe mai multe dimensiuni.
Automatizeaza procesul de calcul al sumelor de plata pentru medicii colaboratori si/sau trimitatori, functie de trimiterile/prestatiile acestora si intelegerile contractuale (parametrii de calcul – sume fixe, procente, etc) precum si transmiterea catre acestia, in scop de confirmare, a desfasuratorului de activitati si sume rezultate. Transmite catre ERP-PAA rezultatul confirmat cu medicii in scop de facturare (proforme de la furnizori – medici).
Automatizeaza procesul de calcul al sumelor de facturat catre firmele partenere, functie de prestatiile facute apartinatorilor acestora conform intelegerilor contractuale (parametrii de calcul – sume fixe, procente, grile, etc.) precum si transmiterea catre acestia, in scop de confirmare, a desfasuratorului de prestatii si valorile rezultate. Transmite catre ERP-PAA rezultatul confirmat cu partenerii in scop de facturare.
Automatizeaza procesul de calcul al consumurilor de reactivi si consumabile in baza retetelor de consum stabilite pe investigatii / controale / calibrari / inchideri si deschideri ale analizoarelor, in stransa legatura cu informatiile primite de la aparate cu privire la activitatea acestora. Este interconectat cu componenta de magazie PAA – Gestoc, utilizand resursele acestuia, precum si cu partea operationala de Laborator. Asigura transferul consumurilor scriptice calculate si validate de catre utilizatori catre ERP PAA in scop de descarcare a gestiunii de Reactivi si Materiale pana la nivel de inregistrare contabila a tranzactiilor. Poate functiona si fara integrarea cu solutia de gestiune PAA Gestoc, dar nu va putea pune la dispozitie si o evidenta valorica a consumurilor. Asigura rapoarte de analiza a consumurilor pe departament, aparat, investigatii, etc.
Componenta din cadrul solutiei informatice destinata inregistrarii si urmaririi valorilor solicitate de departamentul controlul calitatii in laboratoarele de investigatii medicale.
Modul care permite configurarea si transmiterea automata la intervale sau momente stabilite a unor SMS-uri catre pacienti si/sau medici. Asigura transmiterea automata de sms-uri configurate anterior ca mesaj catre destinatari atat pentru confirmarea programarilor, cat si in scop de informare referitor la alte date considerate importante, prin intermediul unor procesatori de sms-uri agreati (este obligatorie existenta unui contract cu un procesator de sms-uri).
Modul care permite configurarea mail-urilor (continut personalizat, in functie de destinatar: titlu, subiect, atasament, etc.) si transmiterea automata a acestora la intervale si/sau momente stabilite, catre pacienti si/sau medici. Asigura transmiterea automata de mailuri, configurate anterior ca mesaj, catre destinatari, atat pentru confirmarea programarilor, link pentru Telemedicina, info plata servicii prin procesatorul de plati, rapoarte medicale si buletine de analize cat si informari referitoare la alte date considerate importante.
Solutie informatica utilizata pentru conectarea centrului medical cu laboratoarele de analize medicale externe, indiferent de solutia informatica utilizata in cadrul acestora. Asigura transmiterea solicitarilor de analize si investigatii medicale catre laboratoarele externe si permite preluarea rezultatelor dupa executia acestora.
Aplicatie Web integrabila in site-urile centrelor medicale si integrata nativ cu solutia Medis, ce asigura accesul pacientului la sectiunea de programare a centrului medical, conform unui set de reguli predefinite de catre receptie pentru a permite acestuia sa se programeze singur la specialitatile si medicii doriti. De mentionat ca aceasta solutie asigura o programare corespunzatoare in limitele orarelor declarate de catre centrul medical. Asigura gestionarea programarilor realizate indiferent daca acestea au fost procesate prin intermediul site-ului sau prin alte mijloace. Se integreaza cu aplicatia MedisEMR formand o solutie complexa de informatii medicale pentru pacient.
Portal Web pacient – Portal de Sanatate, alternativa la dosarele clasice de sanatate ale pacientilor. Platforma online asigura pacientilor acces la propriile informatii medicale privind: datele de identificare, lista consultatiilor efectuate si rapoartele medicale ale acestora, lista seturilor de analize de laborator efectuate si buletinele de investigatii cu rezultatele aferente, lista programarilor la consultatii, lista internarilor si detaliile acestora – inclusiv documentele adiacente, lista prescrierilor de medicamente si detaliile acestora precum si informatii financiare rezultate din relatia acestuia cu centrul medical.