SANATATE: MODULE COMPLEMENTARE
Solutii in completarea sistemelor informatice medicale
Proiectam, construim si intretinem aplicatiile si sistemele software personalizate.
De la colectarea de cerinte, arhitectura si proiectare, experienta utilizatorului si proiectarea interfetei utilizatorului, pana la codificare, testare software (testare automatizata & manuala), operatiuni de dezvoltare (DevOps) si operatiuni de asistenta.

Aplicatie web integrabila in solutiile medicale dezvoltate de Softeh (MedWin, Medical Cost Management, Medis) ce automatizeaza procesul de completare si prescriere a retetelor de medicamente compensate/ gratuite, in stransa legatura cu legislatia in vigoare, asigurand raportarea online a acestora pe serverele CNAS.
Integrarea acestei aplicatii cu celelelate solutii medicale usureaza completarea unei prescrieri prin preluarea tuturor informatiilor de la nivelul sistemelor de unde se face apelul, asigurand inclusiv facilitati de duplicare a retetelor anterioare, foarte utilizate in cazul prescrierilor facute cronicilor.
Asigura si prescrierea offline in conditiile de nefunctionare a legaturii cu serverere CNAS.
Modul ce are ca principala functionalitate colectarea si stocarea de informatii medicale, la nivel de pacient si mai in detaliu pe caz si episod. Datorita adaptabilitatii acestui modul, orice informatie medicala poate fi reprezentata si stocata in sistem.
Modulul poate fi configurat pana la nivelul campurilor afisate, permitand astfel ca dosarul sa cuprinda informatii diverse din toate specialitatile, in forma structurata, intr-un singur loc. Integrarea cu modulul de Document Management, permite atasarea de imagini provenite din imagistica (radiografii, ecografii etc.) sau de orice tip de fisier la dosarul pacientului.
Aplicatie web integrabila in solutiile medicale dezvoltate de catre Softeh (Medical Cost Management, Medis) ce permite automatizarea procesului de completare a foilor de condica (si Materiale sanitare) pe pacienti, asigurand analiza/rezervarea si consumul stocului de medicamente si materiale sanitare de la nivelul gestiunilor aferente.
Realizeaza transferul automat al documentelor primare generate catre solutia de farmacie de circuit inchis (PAA Sigma) si catre cea de gestiune de materiale sanitare (PAA Gestoc).
Asigura completarea si tiparirea foii de condica in conditiile legislatiei in vigoare (inclusiv Programe Nationale). Prin intermediul acestei aplicatii se realizeaza si completarea automata a consumului cantitativ si valoric de medicamente si materiale sanitare pe foile de observatie pentru automatizarea procesului de calcul si emitere a decontului de pacient, conform reglementarilor in vigoare.
Modulul interactioneaza cu aplicatiile de clinica si spital – Medpractice si Medical CM, oferind posibilitatea de a atasa sau vizualiza diverse documente (fisiere de tip text, fisiere de tip imagine sau orice alt tip de fisier) in functie de anumite criterii: Consultatii, Foi de Observatie, Pacient sau Diagnostic, cu posibilitati de extindere.
Pot fi vizualizate mai multe documente in acelasi timp (de tip imagine – pe cadrane definite) pentru a compara evolutia tratamentului in functie de pacient (ex: cazul analizelor vizuale pentru specialitatea – Oftalmologie).
Este un modul de arhivare in sistem logic a documentelor generate de fluxul operational din cadrul centrului medical (Ex: Scanarea Biletului de trimitere si atasare acestuia la nivel de consultatie, in mod firesc acesta va fi gasit in mod automat de catre alt medic, pe pacient si diagnostic).
Aplicatie web intergrata cu solutia Medis clinica ce permite personalului responsabil din cadrul bazei de tratament medical sa marcheze efectuarea procedurilor din planul de tratament al pacientilor la momentul sosirii acestora in baza.
Aplicatia este utilizata in centrele medicale in care se efectueaza proceduri de reabilitare medicala.
Portal web pacient – Portal de Sanatate care vine ca o alternativa pentru dosarele clasice de sanatate ale pacientilor. In trendul actual al digitalizarii, SOFTEH PLUS a dezvoltat o platforma online ce ofera pacientilor acces la propriile informatii medicale, fara a fi nevoie sa apeleze la receptia centrului medical.
Solutia permite utilizatorilor sa isi creeze conturi ce vor fi validate prin confirmari trimise pe email sau sms. Conditia esentiala este ca utilizatorul sa fie si pacient inregistrat in baza de date a institutiei medicale. Autentificarea se face simplu, cu ajutorul userului si a parolei.
Prezinta informatii detaliate despre pacient privind datele de identificare, lista consultatiilor efectuate si rapoartele medicale ale acestora, lista seturilor de analize de laborator efectuate si buletinele de Laborator cu rezultatele aferente, lista programarilor la consultatii, lista internarilor si detaliile acestora – inclusiv documentele adiacente, lista prescrierilor de medicamente si detaliile acestora. MedisEMR prezinta pacientului si informatii financiare rezultate din relatia cu centrul medical.
Programari Online – Aplicatie web integrabila in site-urile centrelor medicale, integrata nativ cu solutia Medis, ce asigura accesul pacientului la zona de programare a centrului medical, conform unui set de reguli predefinit de catre receptie, pentru a permite acestuia sa se programeze singur la specialitatile si medicii doriti.
Aceasta solutie asigura o programare corespunzatoare in limitele orarelor declarate de centrul medical. Permite gestionarea programarilor facute indiferent daca acestea au fost facute prin site sau alte mijloace. Se integreaza cu aplicatia MedisEMR formand o solutie complexa de management pentru pacient.
Aplicatie web integrabila cu solutiile informatice dezvoltate de Softeh, care faciliteaza si ajuta la intocmirea registrului operatiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal.
DPT permite configurarea textelor si a formei consimtamintelor in functie de necesitati asigurand preluarea si gestionarea consimtamintele persoanelor vizate, in scopurile pentru care au fost sau urmeaza sa fie colectate informatiile cu caracter personal. In integrarea cu solutiile informatice, aceasta asigura, in functie de acordurile prelucrate, filtrarea persoanelor catre care se pot efectuata actiuni automate si/sau manuale de informare, marketing direct si/sau indirect.
*pentru test, folositi utilizatorul demo si parola demo
Solutie informatica in extinderea celor existente cu scop de inregistrare si trasabilitate a inserarii, modificarii si stergerilor de informatii de la nivelul structurilor de BD operationale.
Asigura inregistrarea secventiala a tututor operatiunilor pe BD operationala la nivelul unor structuri, create special in scopul identificarii in orice moment a utilizatorului care a accesat, inserat, modificat anumite informatii in baza de date precum si istoricul informatiilor.
Tablou UPU – Solutie Informatica web utilizata in camerele de garda ale spitalelor care permite afisarea pe terminale externe (televizoare) a informatiilor privind incadrarea pe Urgente si triajul pacientiilor sositi in UPU/CPU sau camera de garda, in timp real , pentru apartinatori.
Solutie Informatica web gazduita in Cloud pe serverele Softeh, care permite definirea indicatorilor de management si formulelor de calcul a acestora.
Asigura actualizarea valorilor variabilelor implicate in calcul indicatorilor, fie prin import (din fisiere xml stadardizate – exportate din solutiile Informatice utilizate) fie prin completarea manuala.
Realizeaza calculul valorilor si comparatia cu valorile propuse, prezentand gradul de realizare si evolutia acestora in timp, in mod grafic dar si prin rapoarte.
Solutia Informatica cotine o arhiva de 56 de indicatori de management care pot fi accesati si completati.
Solutie informatica care permite afisarea valorilor unor indicatori predefiniti calculati in timp real, pe terminale televizoare (Ex: Camera de Gada, Sectii , Blocuri Operatorii, Administrativ, etc.), in baza informatiilor inregistrate in diverse structuri functionale ale centrului medical.
MEDIS
MEDIS este un sistem informatic integrat, de gestiune a activitatilor medicale desfasurate in cadrul unei unitati medicale de tip CLINICA, POLICLINICA, CENTRU MEDICAL, LABORATOR.
Se asigura astfel o gestionare integrala a informatiilor specifice unitatii medicale in sistemul informatic, inclusiv integrarea cu aparatele medicale de laborator si cu cele pentru investigatii de specialitate. Sistemul informatic Medis are o structura modulara, fiind format din doua subsisteme principale: Medis Clinica si Medis Laborator, ce pot functiona si independent: subsistemul destinat asistentei medicale (consultatii medicale de specialitate) si cel destinat laboratoarelor medicale.
Principalele functionalitati ale sistemului MEDIS:
- evidenta pacientilor, a consultatiilor si tratamentelor aplicate acestora (fisa pacientului);
- urmarirea evolutiei tratamentelor si analizelor medicale;
- calculul costurilor serviciilor medicale si decontarea acestora;
- elaborarea automata a tuturor situatiilor ce trebuie raportate la CNAS si/sau alte case de asigurari de sanatate (inclusiv pentru analize de laborator);
FUNCTIONALITATI
Sistemul informatic Medis Clinica se armonizeaza perfect cu activitatea clinicilor si centrelor medicale de tratament si contribuie simtitor la inlaturarea erorilor ce pot aparea in urma interventiilor umane. Medis Clinica realizeaza urmarirea fluxului de pacienti in clinica si stocarea informatiilor medicale rezultate din consultatii, aspecte ce imbunatatesc considerabil calitatea actului medical. Sistemul permite definirea caselor de asigurare, a listelor si a contractelor cu acestea, cat si a tarifelor investigatiilor contractate cu diferite case de asigurare.
Receptie
Medis Clinica asigura o gestiune excelenta a relatiilor cu clientii prin evidenta listei pacientilor si a programarilor (confirmari de programari, reprogramari, liste de asteptare sau anulari de programari), cu urmarirea fluxului de pacienti in cabinetele medicale in timp real. Exista de asemenea posibilitatea de a trimite automat SMS-uri catre pacienti, atat pentru confirmarea programarilor cat si in scop de informare referitor la alte date considerate importante.
Sistemul calculează pe baza preturilor din nomenclatoare si din listele cu tarife cu casele de asigurari, sumele de plata ale pacientilor. La receptie de realizeaza tiparirea facturii pe tipizat sau dupa modelul specific centrului, emiterea bonului fiscal si generarea de diverse rapoarte (situatia financiara a pacientilor, urmarirea tuturor consultatiilor si restul de plata al pacientilor).
Astfel, circulatia corecta si fluida a informatiilor dinspre unitatea sanitara spre pacient si viceversa, ajuta la eficientizarea activitatii medicale, contribuind totodata la fidelizarea continua a clientilor. Pe baza datelor introduse se pot obtine anumite rapoarte cum ar fi: programari, orarul medicilor, liste de preturi sau lista medicilor trimitatori, etc.
Cabinete de specialitate
Medis Clinica ii ofera fiecarui medic specialist posibilitatea de a-si vizualiza programarile, si de a introduce informatiile medicale rezultate din consultatii in foaia de consultatie a pacientului. Astfel, se acorda o mai mare importanta actului medical, lucru ce contribuie considerabil la satisfactia pacientilor.
Sistemul permite operarea de modificari locale asupra consultatiilor deja efectuate, referitoare la decontarea catre casele de asigurari si vizualizarea tuturor codurilor introduse in perioada selectata si actiunea pentru care acestea au fost generate.
Medis Clinica realizeaza de asemenea gestionarea serviciilor medicale, in conformitate cu legislatia in vigoare ce reglementeaza domeniul de medicina muncii: legea securitatii si sanatatii in munca a angajatului nr. 319/2006, HGR nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, HGR nr. 355/11.04.2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor. Prin urmare, sistemul tine evidenta firmelor, angajatilor si a profesiilor acestora, permite deschiderea fiselor de aptitudine, programarea/reprogramarea controalelor medicale la angajare sau periodice (efectuate de subcontractor sau de catre medicii interni ai clinicii), etc.
Se realizeaza raportarea concediilor medicale emise in unitatile clinice. Printre functionalitati se numara raportarea concediilor medicale pentru una sau mai multe conventii si pentru un numar nelimitat de medici. Fisierul de raportare este agreat de catre CNAS, fiind similar cu formatul SIUI.
Dispecerat Ambulanta
Medis Clinica asigura evidenta permanenta a solicitarilor, pastrarea istoricului solicitarilor la nivel de pacient si permite tiparirea fisei de interventie dupa completarea datelor, configurarea tipurilor de urgente, a ambulantelor, soferilor si tipurilor de chestionar cu asocierea tipului de urgenta.
Management
- Medis Clinica permite colectarea datelor din intreg sistemul pentru a le evidentia in rapoarte bine definite ce pot fi accesate in orice moment pentru decizii manageriale rapide, corecte si eficiente. Faciliteaza generarea rapoartelor necesare, configurabile in formatul agreat de beneficiar, altele decat cele ce sunt predefinite in aplicatie, precum:
-
- Venituri clinica (Incasari) – venitul total al clinicii;
- Venituri / Specialitate (Incasari) – veniturile totale obtinute pe fiecare specializare in parte si valori incasate pe fiecare medic cu specializarea respectiva;
- Incasari medici detaliat – raport folosit pentru plata medicilor interni. Contine informatii privind activitatea medicului din perioada selectata si valoarea pe care o incaseaza medicul pentru prestatiile efectuate, etc.;
- Activitate medici interni – activitatea unui medic (data consultatiei, numele si prenumele pacientului, tranzactiile efectuate si valoarea fiecareia) intr-o anumita perioada de timp.



