Contabilitate & Resurse umane
ERP - Power Account Anywhere
„Pentru contabilitatea si managementul afacerii”
Sistem Informatic ERP care asigura gestionarea si automatizarea fluxurilor informationale de la nivelul structurilor functionale Generale si Administrative ale unei Societati, indiferent de domeniul de activitate. Aplicatiile au fost create pentru fiecare zona a contabilitatii, proiectate dupa principiul modularitatii astfel incat sa ofere flexibilitate sporita functie de specificul fiecarei societati. Solutie informatica robusta si scalabila pentru evidentele contabile si financiare ale companiilor, care s-a dovedit a fi un instrument ideal pentru managementul afacerii. Modulele, optiunile si aplicatiile din cadrul acestuia definesc functional solutia informatica.
Module, Optiuni si Aplicatii ale ERP - Power Account Anywhere
Sistem complex cu multiple functionalitati care poate gestiona diverse activitati prin prisma posibilitatilor de stocare si operare a tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate. In acelasi timp, aceasta aplicatie permite gestiunea stocurilor prin prelucrarea tuturor documentelor primare de baza care afecteaza stocurile cat si monitorizarea permanenta a acestora, fie ca este vorba de materii prime, marfuri, materiale, materiale auxiliare sau obiecte de inventar. Este modulul de baza pentru zona operationala din punct de vedere financiar-contabil si gestiune. O parte din facilitatile oferite, functie de activitatea desfasurata: Evidenta documente primare (Contracte Clienti-Furnizori, Comenzi Clienti-Furnizori, Comenzi Interne de Aprovizionare, Facturi Furnizori de Servicii si Stocuri, Emitere Facturi Clienti si Bonuri Fiscale Clienti-Furnizori, Avize de Expeditie Clienti-Furnizori, Evidenta Proforme Clienti-Furnizori, Incasari-Plati Casa si Banca pe conturi de trezorerie, intrari diverse, iesiri diverse, evidenta efecte etc.); Gestiune Stocuri (Balante Stocuri, Fise Produs-Material, Stoc Curent, Inventarieri etc.); Evidenta incasari-plati (Situatii incasari-plati pe documente, situatii neincasate-neplatite pe documente, rapoarte de datare debite -credite, situatii calcul penalizari depasire scadente la plata etc.) etc.. Genereaza automat toate inregistrarile contabile aferente documentelor primare in baza unor monografii contabile, configurabile si adaptabile oricaror modificari legislative, asigurand in acelasi timp si jurnalizarea operatiunilor de achizitie si vanzare conform prevederilor legislative. Functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea prelucrarii tuturor Documentelor Primare si automatizarea Intregului Flux posibil de Documente; Automatizarea procesului de Contabilizare a documentelor primare; Automatizarea procesului de urmarire a Miscarii Stocurilor; Asigurarea intregii suite de Rapoarte Specifice Departamentelor de Contabilitate, Aprovizionare si Stocuri, etc.
Optiune configurabila din cadrul ERP PAA care permite asigurarea conditiilor de inregistrare si automatizare a proceselor generate de activitatea de Productie. Se poate opta pentru: Productie Clasica (pe baza de Retete de Productie) sau fara Retete de Productie (predefinite); Productie pe Faze sau Productie cu Descarcare la Livrare (Ex. Betoane, Asfalt, etc.). Se utilizeaza atat in cadrul Societatilor din Industria prelucratoare, Statiilor de Betoane/Asfalt cat si in cadrul Societatilor de Alimentatie Publica si productie de alimente.
Modul din cadrul ERP PAA care asigura conditiile inregistrarii si gestionarii activitatilor de service – mentenanta, pe fluxul operational care pleaca de la procesarea Sesizarilor si pana la calculul si emiterea Devizului de Service, in baza Fiselor de Service. Foarte configurabil, poate fi adaptat pentru fluxurile de service – garantii, atat auto cat si scule si echipamente.
Modulul de contabilitate generala (Financiara) reprezinta nucleul ERP (PAA), concentrand intreaga informatie contabila (tranzactii) a unitatii economice, realizand atat contabilitatea financiara cat si contabilitatea interna de gestiune. Permite atat urmarirea situatiilor financiar- contabile in perioadele precedente cat si a situatiei actuale, in timp real. Asigura centralizarea si consolidarea informatiilor atit din contabilitatea financiara (clasele 1-7) cat si contabilitatea de gestiune (clasa 9), pana la nivel de balanta, bilant, flux de numerar, cont de profit si pierdere. In cadrul ERP-ului functioneaza ca un container care primeste si centralizeaza tranzactii contabile, rezultat al actiunilor de operare documente primare, calcul lichidare, calcul amortizare, etc., efectuate in cadrul modulelor sistemului informatic ERP – Power Account Anywhere. Asigura contabilitatea pe dimensiuni contabile multiple (Ex: centre de cost/profit, departamente, tipologii, etc.) configurabile functie de rezultatul stabilit. Cu ajutorul mecanismelor de generare automata de inregistrari contabile permite automatizarea proceselor de Inchidere V si CH, reevaluarea conturilor in valuta, inchiderea conturilor de TVA, etc.. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea automatizarii procesului de centralizare a inregistrarilor contabile pe mai multe dimensiuni contabile; Asigurarea generarii tuturor rapoartelor specifice avand la baza inregistrarile contabile (Ex: Balante, Fise Cont, Carte Mare etc.); Asigurarea automatizarii proceselor de inchidere luna (Ex: V si CH si alte operatiuni), etc..
Modulul de gestiune a imobilizarilor PAA-Gemfix permite evidenta mijloacelor fixe, calculul amortizarii si generarea automata a inregistrarilor contabile direct in modulul PAA-Contab. Modulul permite configurarea modului de calcul al amortizarii si tine evidenta amortizarilor nedeductibile fiscal cu evidentiere separata la nivel de rapoarte a amortizarilor deductibile fata de cele nedeductibile. Regimurile de amortizare asigurate de catre sistem sunt: liniar, accelerat, degresiv AD1, degresiv AD2, manual. Regimul manual permite utilizatorului propria configurare a amortizarilor lunare. Starile mijlocului fix permise la nivelul aplicatiei: normala, in rezerva/disponibil, in conservare. Aplicatia permite generarea multipla de mijloace fixe pornind de la caracterisiticile unuia dintre ele cu posibilitatea de generare automata a numarului de inventar. Aceasta functie este utila in cazul unui numar mai mare de mijloace fixe identice care trebuiesc inregistrate distinct. In acelasi timp, aplicatia, permite obtinerea oricarei informatii istorice incepand cu data implementarii acesteia. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea gestiunii complete a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar de natura mijloacelor fixe; Asigurarea generarii automate a tuturor rapoartelor specifice gestionarii mijloacelor fixe, etc..
Instrument esential in automatizarea procesului de calculatie a indicilor de exploatare si managementului de Flota (Masini Grele, Utilaje, Autoturisme si Remorci). Dedicat departamentelor de Mecanizare din cadrul firmelor, asigura o imagine completa a modului de utilizare a parcului auto si a profitabilitatii acestuia prin prisma comparatiei intre valorile de productie de mecanizare calculate si cheltuielilor efectiv inregistrate. Solutia corecta pentru calculul valorilor consumurilor de utilaj si transport. Asigura (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de prelucare a Foilor de Parcurs/Pontaj; Atentionarea privind reviziile programate (orice tip care poate fi cuantificat in ore exploatare, kilometrii efectuati, zile si luni calendaristice); Centralizarea tuturor informatiilor despre masini si istoricul modificarilor acestora in timp; Managementul reparatiilor si cadentei (Km, ore, zile) intrarii in reparatii a masinilor si utilajelor pe tipuri de manopere; Calculul productiei de mecanizare si a indicilor de exploatare, etc.. Solutia comunica in mod nativ cu componenta Financiar – Contabila & Salarizare din cadrul ERP PAA asigurand preluarea in timp real a valorilor cheltuielilor inregistrate pe masini/ utilaje (Centre de Cost) de la nivelul documentelor primare inregistrate (Facturi, Bonuri de Consum, Bonuri Fiscale, Stat de Salarii, etc.).
Utilitar foarte important in urmarirea eficientei si profitabilitatii centrelor de profit. Scopul acestuia este de a automatiza procesul de calcul al Contului de Profit si Pierdere cu defalcare pe obiective (Centre de Profit) prin identificarea veniturilor si cheltuielilor direct inregistrate pe obiective si repartizarea celor neinregistrate conform coeficientilor de repartizare. Modalitatea de calcul si urmarire a indicatorilor stabiliti este in stransa legatura cu obiectul de activitate. Sursa de Informatiii o reprezinta inregistrarile contabile din cadrul PAA Contab. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Definirea / Configurarea unor structuri de P&L personalizate si a oricaror alte situatii care au ca sursa de informatii inregistrari contabile; Definirea formulelor de calcul personalizate pentru indicatorii urmariti si a oricator chei de repartizare; Analiza Profit&Loss pe Obiective in luna, an sau de la inceputul investitiilor (obiectivelor) in diverse forme de afisare.
Modul din cadrul ERP PAA pentru automatizarea procesului de raportare catre Ministerul de Finante. Asigura extragerea si pregatirea datelor inregistrate prin intermediul solutiilor informatice anterior descrise in scop de raportare. Asigura Raportarea Declaratiei D394, D390, D300, Intrastat, etc..
Aplicatia PAA-WinSal permite evidenta personalului angajat si integrarea informatiilor referitoare la acesta in cadrul sistemului ERP Power Account. Pentru fiecare angajat in parte se pot stoca informatii complete de identificare a persoanei, date privitoare la starea angajatului in cadrul societatii, date cu privire la deduceri personale si suplimentare pentru persoane aflate in intretinerea angajatului si, optional, alte date suplimentare cu privire la pregatirea scolara si profesionala a persoanei respective, date despre actele de identificare, evidenta militara, stare medicala, conturi bancare, etc.. Programul asigura calculul complet al salariului, trecand prin toate etapele acestei operatiuni: calcul avans, concedii de odihna si medicale, pontaje, sporuri , retineri datorate de angajat catre stat sau catre societate si calcul lichidare, cu generarea statelor de salarizare si a fluturasilor pentru fiecare angajat in parte, precum si a centralizatoarelor de salarii si situatiile lunare catre institutiile statului (situatii CAS, CASS, Somaj, Fise Fiscale, etc.), in conformitate cu prevederile legale la zi. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea intregului set de informatii si documente pentru sustinerea procesului de HR; Automatizarea procesului de calcul salarii – lichidare; Calculul si evidenta ticketelor de masa; Integrarea cu contabilitatea; Asigurarea procesului de raportare catre institutii (Ex:D112), etc.. |
Optiune esentiala in automatizarea centralizarilor informatiilor de la nivelul aplicatiei PAA WinSal, conform actualizarilor periodice, pentru asigurarea raportarilor catre ReviSal. Toate informatiile necesare asigurarii raportarilor catre ReviSal sunt centralizate si consolidate in cadrul Aplicatiei PAA WinSal Revisal, de la nivelul careia se asigura raportarea catre Revisal, fara a mai fi necesara reoperarea manuala a informatiilor.
Optiune din cadrul ERP PAA care faciliteaza identificarea rapida a restantelor de plata conform Scadente si programarea platilor acestora catre Furnizori, in stransa legatura cu lichiditatea imediata (soldurile conturilor bancare). In context de asigurare a unei integrari bidirectionale cu solutiile de management ale operatiunilor bancare oferite de catre banci, devine o optiune importanta. Asigura generarea automata a fisierelor cu platile programate in formatul importabil al aplicatiilor bancare utilizate, eliminand dubla operare a informatiilor.
In conditiile in care se doreste asigurarea interconectivitatii cu solutiile bancare oferite de catre banci, si in completarea optiunii de programare la plata, aceasta solutie este esentiala. Cu ajutorul acestei optiuni se pot importa in sistem extrasele bancare, avand la baza fisierele generate de aplicatiile bancare utilizate, asigurandu-se astfel automatizarea procesului de operare documente primare cu privire la incasari si plati. Se poate adapta oricarei solutii bancare, atata timp cat aceasta asigura exportul extrasului intr-un format electronic accesibil.
Facilitate din cadrul ERP PAA care automatizeaza procesul de determinare a Stocului Necesar de Comandat la Furnizori, a celor mai bune optiuni de comanda (Pret si Furnizor) si generarea automata de comenzi de aprovizionare catre furnizori. Utilizarea acestei optiuni minimizeaza riscul de a ajunge in situatie de „Out of Stoc” sau „Supra Stoc”, avand la baza determinarea unui Stoc Optim.
Pentru a putea analiza anumite valori financiar – contabile din mai multe puncte de vedere este important sa se poata asigura inregistarea acestora din toate perspectivele. Avand la baza aceasta premisa, sistemul ERP PAA a fost gandit sa acopere si acest deziderat prin intermediul optiunii de contabilitate multidimensionata. Cu ajutorul acesteia contabilitatea nu mai este limitata la un numar fix de dimensiuni de analiza si se poate adapta oricaror necesitati de urmarire si analiza. Nu se limiteaza la un numar de dimensiuni si nici la aplicabilitatea acestora (conturile contabile posibil de a fi urmarite multidimensionat). Prin intermediul mecanismelor dezvoltate, efortul de inregistrare multidimensionata a tranzactiilor este insesizabil.
Asigurarea analizei privind valorile Bugetate vs Realizate in cadrul unui exercitiu Financiar-Contabil se poate realiza cu usurinta, inclusiv multidimensionat, cu ajutorul optiunii de urmarire Bugete Venituri si Cheltuieli. Aceasta optiune nu limiteaza bugetarea si urmarirea doar la nivelul Veniturilor si Cheltuielilor, si poate fi extins asupra tuturor indicatorilor urmariti. Are la baza inregistrarea valorilor Bugetate pe Articole de Buget (conturi Contabile de Buget – Ex: Clasa B), intersectate cu Dimensiuni Contabile sau nu, pe luni din cadrul unui an financiar- contabil si compararea cu valorile realizate conform tranzactii pe Conturile contabile asimilate Articolelor de Buget. Prin intermediul interfetelor de Analiza comparativa se asigura scalarea posibilitatilor de analiza.