Institutii Publice
ERP - Power Account Anywhere Public
„Pentru contabilitatea Institutiilor Publice”
Sistem Informatic ERP care asigura gestionarea si automatizarea fluxurilor informationale de la nivelul structurilor functionale Generale si Administrative ale unei Institutii Publice. Aplicatiile au fost create pentru fiecare zona a contabilitatii, proiectate dupa principiul modularitatii astfel incat sa ofere flexibilitate sporita functie de specificul institutiei. Modulele, optiunile si aplicatiile din cadrul acesteia definesc functional solutia informatica.

Module, Optiuni si Aplicatii ale ERP - Power Account Anywhere Public
Modul cu multiple functionalitati care poate gestiona diverse activitati, prin prisma posibilitatilor de stocare si operare a tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate. In acelasi timp, aceasta componenta, asigura gestiunea stocurilor precum si monitorizarea permanenta a acestora, fie ca este vorba de materii prime, materiale, materiale auxiliare sau obiecte de inventar. Pentru ca Institutiile Publice au organizata contabilitatea pe principiile de angajament, solutia PAA Gestoc Buget este adaptata evaluarii stocurilor la pret de achizitie cu TVA si inregistrarea acestora pe Surse de Finantare si Articole Bugetare, asigurand interfete specifice de prelucrare a informatiilor adaptate nevoilor de inregistrare si contabilizare pe Surse de Finantare si Articole Bugetare – conform recomandarilor Ministerului de Finantare privind organizarea contabilitatii pentru asigurarea raportarilor ForexeBug. O parte din facilitatile oferite fac referire la evidenta documentelor primare (Contracte Clienti-Furnizori, Comenzi Clienti-Furnizori, Comenzi Interne de Aprovizionare, Facturi Furnizori de Servicii si Stocuri, Emitere Facturi Clienti si Bonuri Fiscale Clienti-Furnizori, Avize de Expeditie Clienti-Furnizori, Evidenta Proforme Clienti-Furnizori, Incasari-Plati Casa si Banca pe conturi de trezorerie, intrari diverse, iesiri diverse, evidenta efecte etc.), gestiune stocuri (Balante Stocuri, Fise Produs-Material, Stoc Curent, Inventarieri etc.), evidenta incasari-plati (Situatii incasari-plati pe documente, situatii neincasate-neplatite pe documente, rapoarte de datare debite -credite, situatii calcul penalizari depasire scadente la plata etc.) etc.. Este modulul de baza pentru zona operationala din punct de vedere financiar-contabil si gestiune. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea prelucrarii tuturor documentelor primare si automatizarea intregului flux posibil de documente; Automatizarea procesului de contabilizare; Automatizarea procesului de urmarire a miscarii stocurilor; Asigurarea intregii suite de rapoarte specifice departamentelor de contabilitate, aprovizionare si stocuri, bugete, etc..
Modulul de contabilitate generala (Financiara) reprezinta nucleul ERP, concentrand intreaga informatie contabila a unitatii economice, realizand atat contabilitatea financiara, cea interna de gestiune, cat si cea de angajament pe structura de raportare catre Ministerul de Finante – ForexeBug. Permite atat analiza financiar-contabila in perioadele precedente, cat si a situatiei actuale, in timp real. Asigura centralizarea si consolidarea informatiilor atat din contabilitatea financiara (clasele 1-7), contabilitatea de angajament (clasa 8), cat si din contabilitatea de gestiune (clasa 9), pana la nivel de balanta, bilant, flux de numerar, cont de profit si pierdere. In cadrul ERP-ului functioneaza ca un container care primeste si centralizeaza tranzactii contabile rezultate din actiunile de operare a documentelor primare, calculului de lichidare, calculului de amortizare, etc. Este utilizat in cadrul departamentului Financiar-Contabil pentru: Administrarea planului de conturi si a regulilor de contare; Gestionarea si urmarirea inregistrarilor contabile generate de operatiuni (Ex: Documente Primare, Amortizare Mijloace Fixe & Operatiuni, Calcul Salarii; etc.); Generarea notelor de inchidere venituri si cheltuieli si reevaluare; Generarea rapoartelor contabile (Registru Jurnal, Carte Mare, Balanta Conturi, Recapitulatii, etc.); Verificarea raportarilor catre institutii (Ex: MF prin ForexeBug). Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de centralizare a inregistrarilor contabile conform recomandarii MF privind raportarea catre ForexeBug; Generarea tuturor rapoartelor specifice avand la baza inregistrarile contabile (Ex: Balante, Fise Cont, Carte Mare etc.); Automatizarea proceselor de inchidere de luna (Ex: V si CH si alte operatiuni), etc.
Modul de gestiune a imobilizarilor si evidenta a mijloacelor fixe pentru institutiile publice. Asigura calculul amortizarii si generarea automata a inregistrarilor contabile direct in modulul PAA-Contab pe Surse de Finantare si Articole Bugetare. Permite configurarea modului de calcul al amortizarii si tine evidenta amortizarilor nedeductibile fiscal, cu evidentiere separata la nivel de rapoarte a amortizarilor deductibile fata de cele nedeductibile. Regimurile de amortizare asigurate de catre sistem sunt: liniar, accelerat, degresiv AD1, degresiv AD2, manual. Starile mijlocului fix permise la nivelul aplicatiei: normala, in rezerva/disponibil, in conservare. Prezinta functionalitati de generare multipla de mijloace fixe pornind de la caracterisiticile unuia dintre ele cu posibilitatea de atribuire automata a numarului de inventar. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea gestiunii complete a mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar de natura mijloacelor fixe; Asigurarea generarii automate a tuturor rapoartelor specifice gestionarii si contabilizarii imobilizarilor, etc..
Modul din cadrul ERP PAA care asigura urmarirea executiei bugetare pentru Institutiile Publice. Permite operarea si gestionarea creditelor bugetare aprobate pe surse de finantare si articole bugetare, precum si a propunerilor de angajare, angajamente bugetare, lichidari, ordonantari si plati. Automatizeaza procesul de verificare a disponibilului si planificarea ordonantarilor, cu generarea automata a acestora si transferul catre OPFV in scop de tiparire a OP-urilor. Permite generarea automata a platilor si actualizarea extraselor in baza operatiunilor. Pune la dispozitia utilizatorilor intregul set de rapoarte necesare pentru analiza si sustinerea executiei bugetare si controlului financiar preventiv. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Automatizarea procesului de ALOP si calculul de disponibil pe fluxul informational Propuneri de Angajare – Angajament Bugetar – Angajament Legal – Lichidare – Ordonantare – Plata; Generarea automata a documentelor ALOP in baza documentelor primare operate in limita creditelor bugetare aprobate (Buget); Generarea automata de OP-uri prin OPFV plecand de la nivel de ordonantare; Generarea automata a executiei bugetare pana la nivel de plati; Interfatarea cu ForexeBug prin preluarea codurilor de angajament declarate, necesare automatizarii procesului de generare si tiparire OP-uri prin OPFV; Generarea automata a tuturor situatiilor specifice ALOP & executiei bugetare pe SF si AB; Asigurarea contabilizarii automate a tuturor operatiunilor de ALOP, etc.. Este utilizat in cadrul Departamentului Financiar-Contabil pentru Initierea cererilor de deschidere a creditelor bugetare; Stabilirea bugetului pe surse de finantare si articole bugetare – Credite Bugetare maxim aprobate pe SF / AB; Inregistrarea rectificarilor bugetare; Urmarirea si tiparirea propunerilor de angajare a chetuielilor (PAC), a angajamentelor bugetare (AB), a angajamentelor legale (AL), a lichidarilor (L) generate de operarea documentelor primare (Ex: Contracte, Comenzi, Facturi); Generarea si tiparirea ordonantarilor la plata a lichidarilor si a OP-urilor prin OPFV; Urmarirea platilor pe SF si AB, urmare a operarii extraselor de trezorerie (OP-urilor); Urmarirea executiei bugetare si generarea tuturor situatiilor si raportarilor specifice (Ex: Situatie privind Executia cheltuielilor bugetare Angajate, Cont de Executie a Bugetului de Cheltuieli, Cheltuieli si Plati , Registru de Control Financiar – Preventiv etc.).
Aplicatie din cadrul ERP PAA pentru gestionarea activitatii din cadrul departamentului de achizitii din institutiile publice. Asigura centralizarea si agregarea referatelor de necesitate, automatizarea procesului de generare a planului anual de achizitii/investitii avand la baza istoricul de achizitii si/sau referatele de necesitate. Permite urmarirea si gestionarea modului de derulare a procedurilor de achizitii publice si a acordurilor cadru incheiate cu furnizorii. Automatizeaza procesul de determinare a parametrilor notelor de estimare (furnizori & preturi) in baza referatelor de necesitate initiate de la nivelul structurilor departamentale ale institutiei. Asigura trasabilitatea cantitatilor si valorilor pe fluxul informational Referate de Necesitate – Plan Anual de Achizitii/Investitii – Oferte Furnizori – Acorduri Cadru – Aprovizionare, etc.. Se poate utiliza si in cadrul celorlalte structuri departamentale pentru initierea si urmarirea Referatelor de Necesitate. Prin integrarea nativa cu PAA A.L.O.P. si PAA Gestoc Buget permite utilizarea nomenclatoarelor de articole bugetare, surse de finantare, materiale, medicamente si servicii necesare pentru: intocmirea planului anual, derularea procedurilor de achizitie si incheierea acordurilor cadru, analiza comparativa a valorilor din planul anual pe surse de finantare si articole bugetare cu bugetul aprobat. Asigura legatura si transferul informatiilor de la nivelul acordurilor cadru catre zona operationala (legatura cu facturile de achizitie, comenzile, contractele incheiate cu furnizorii in limitele acordurilor).
Modul din cadrul ERP PAA pentru automatizarea procesului de raportare catre M.F. – ForexeBug. Asigura extragerea si pregatirea datelor inregistrate prin intermediul solutiilor informatice anterior descrise (de la nivel de tranzactii si balanta de verificare, pe structura stabilita de M.F. pentru raportarea catre ForexeBug), in scop de raportare. Asigura urmatoarele raportari: Balanta de deschidere – F1101, Balanta de verificare – F1102, Bugetul individual – F 1103, Executia non-trezor – F1115, Platile restante – F1118, Situatia activelor si datoriilor financiare –F1125; Balanta deschisa luna 12 – F1127, Alte anexe – F1133.
Sistem Informatic pentru Evidenta Mijloacelor de Mecanizare si Auto, un instrument esential in automatizarea procesului de calculatie a indicilor de exploatare si managementului de Flota. Este dedicat departamentelor de Mecanizare din cadrul institutiilor publice, asigurand o imagine completa a modului de utilizare a parcului auto si a profitabilitatii acestuia prin prisma comparatiei intre valorile de productie de mecanizare calculate si cheltuielile efectiv inregistrate. Solutia comunica in mod nativ cu modulele dedicate pe partea financiar – contabil, de gestiune si de Salarizare din cadrul ERP PAA asigurand transferul in timp real a valorilor cheltuielilor inregistrate pe masini (asimilate Centrelor de Cost) de la nivelul documentelor primare inregistrate (Facturi, Bonuri de Consum, Bonuri Fiscale, Stat de Salarii, etc.). Deasemenea, transfera catre componenta Finaciar Contabila ERP PAA valoarea prestatiilor de facturat catre beneficiari, conform intelegerilor contractuale si prestatiilor efectuate in baza Foilor de Parcus Centralizate. Este sursa de informatii pentru solutia de calculatie si repartizare a Costurilor – Pret de Cost – asigurand valorile cheilor de repartizare privind prestatiile in Km, ore si consum de carburant pe centre de profit, pentru repartizarea cheltuielilor cu mecanizarea. Asigura (fara a se limita la acestea): automatizarea procesului de prelucare a Foilor de Parcurs/Pontaj, atentionarea privind reviziile programate (orice tip care poate fi cuantificat in ore explotare, kilometrii efectuati, zile si luni calendaristice), centralizarea tuturor informatiilor despre masini si istoricul modificarilor acestora in timp, managementul reparatiilor si cadentei (Km, ore, zile), intrari in reparatii a masinilor si utilajelor pe tipuri de manopere, calculul productiei de mecanizare si a indicilor de exploatare, etc..
Pentru a putea analiza anumite valori financiar – contabile, din mai multe puncte de vedere, este important sa se poata asigura inregistarea acestora din toate perspectivele. Avand la baza aceasta premisa, sistemul ERP PAA a fost gandit sa acopere si acest deziderat prin intermediul optiunii de contabilitate multidimensionata. Cu ajutorul acestuia, contabilitatea nu mai este limitata la un numar fix de dimensiuni si se poate adapta oricaror necesitati de urmarire si analiza. Astfel, nu se va limita la un numar de dimensiuni si nici la aplicabilitatea acestora cu privire la conturile contabile posibil de urmarit multidimensionat. Prin intermediul automatismelor dezvoltate, efortul de inregistrare multidimensionata a tranzactiilor este insesizabil. Cu ajutorul acestei optiuni, contabilitatea pentru Institutiile Publice a fost aliniata la recomandarile privind asigurarea raportarilor catre MF – ForexeBug, ceea ce a permis inregistarea in contabilitate a tranzactiilor pe conturile contabile cu informatiile privind Cod Sector, Cod Finantare, Sursa de Finantare, Articol Bugetar, etc., fara a impacta structura Planului de Conturi, cat si adaptarea cu usurinta, in orice moment, la modificarile legislative ulterioare.
Asigurarea analizei privind valorile Bugetate vs Realizate in cadrul unui exercitiu Financiar-Contabil se poate realiza cu usurinta, inclusiv multidimensionat, cu ajutorul optiunii de urmarire Bugete Venituri si Cheltuieli. Aceasta optiune nu limiteaza bugetarea si urmarirea doar la nivelul Veniturilor si Cheltuielilor ci se poate extinde asupra tuturor indicatorilor urmariti. Are la baza inregistrarea valorilor Bugetate pe Articole de Buget (conturi Contabile de Buget – Ex: Clasa B), intersectate cu Dimensiuni Contabile sau nu, pe luni din cadrul unui an financiar- contabil si compararea cu valorile realizate pe Conturile contabile asimilate Articolelor de Buget. Prin intermediul interfetelor de Analiza comparativa se asigura scalarea posibilitatilor de analiza. Aceasta optiune este complementara Executiei Bugetare asigurate prin intermediul PAA A.L.O.P. si nu se intersecteaza cu Contabilitatea pe Angajament. In Institutiile publice se utilizeaza pe principiul de bugetare pe Structuri Functionale a Cheltuielilor conform Bugetelor aprobate.
Aplicatia PAA-WinSal permite evidenta personalului angajat si integrarea informatiilor referitoare la acesta in cadrul sistemului ERP Power Account. Pentru fiecare angajat in parte se pot stoca informatii complete de identificare a persoanei, date privitoare la starea angajatului in cadrul societatii, date cu privire la deduceri personale si suplimentare pentru persoane aflate in intretinerea angajatului si, optional, alte date suplimentare cu privire la pregatirea scolara si profesionala a persoanei respective, date despre actele de identificare, evidenta militara, stare medicala, conturi bancare, etc.. Programul asigura calculul complet al salariului, trecand prin toate etapele acestei operatiuni: calcul avans, concedii de odihna si medicale, pontaje, sporuri, retineri datorate de angajat catre stat sau catre societate si calcul lichidare cu generarea statelor de salarizare si a fluturasilor pentru fiecare angajat in parte, precum si a centralizatoarelor de salarii si situatiile lunare catre institutiile statului (situatii CAS, CASS, Somaj, Fise Fiscale, etc.), in conformitate cu prevederile legale la zi. Prezinta urmatoarele functionalitati principale (fara a se limita la acestea): Asigurarea intregului set de informatii si documente pentru sustinerea procesului de HR; Automatizarea procesului de calcul salarii – lichidare; calculul si evidenta tichetelor de masa sau normelor de hrana; Integrarea cu contabilitatea; Asigurarea procesului de raportare catre institutii (Ex:D112, Statistici periodice, etc.), etc.. Solutia este adaptata contabilitatii pe angajament aferenta institutiilor publice, realizand calculele, statele si situatiile pe surse de Finantare si Articole Bugetare. Notele contabile generate de calculul de lichidare sunt conform recomandarilor privind organizarea contabilitatii pe Surse de Finantare si Articole Bugetare pentru raportarea catre ForexeBug.
Optiune esentiala in automatizarea centralizarii informatiilor de la nivelul aplicatiei PAA WinSal, conform actualizarilor periodice, pentru asigurarea raportarilor catre ReviSal. Toate informatiile necesare asigurarii raportarilor catre ReviSal sunt centralizate si consolidate in cadrul Aplicatiei PA WinSal Revisal, de la nivelul careia se asigura raportarea catre ReviSal, fara a mai fi necesara reoperarea manuala a informatiilor.






































































