Instituții Publice
ERP - Power Account Anywhere Public
“Pentru contabilitatea Instituțiilor Publice”
Sistem Informatic ERP care asigură gestionarea și automatizarea fluxurilor informaționale de la nivelul structurilor funcționale Generale și Administrative ale unei Instituții Publice. Aplicațiile au fost create pentru fiecare zonă a contabilității, proiectate după principiul modularității astfel încât să ofere flexibilitate sporită funcție de specificul instituției. Modulele, opțiunile și aplicațiile din cadrul acesteia definesc funcțional soluția informatică.

Module, Opțiuni și Aplicații ale ERP - Power Account Anywhere Public
Modul cu multiple funcționalități care poate gestiona diverse activități, prin prisma posibilităților de stocare și operare a tuturor documentelor primare generate de fluxul de activitate. În același timp, această componentă asigură gestiunea stocurilor precum și monitorizarea permanentă a acestora, fie că este vorba de materii prime, materiale, materiale auxiliare sau obiecte de inventar. Pentru că Instituțiile Publice au organizată contabilitatea pe principiile de angajament, soluția PAA Gestoc Buget este adaptată evaluării stocurilor la preț de achiziție cu TVA și înregistrarea acestora pe Surse de Finanțare și Articole Bugetare, asigurând interfețe specifice de prelucrare a informațiilor adaptate nevoilor de înregistrare și contabilizare pe Surse de Finanțare și Articole Bugetare – conform recomandărilor Ministerului de Finanțe privind organizarea contabilității pentru asigurarea raportărilor ForexeBug. O parte din facilitățile oferite fac referire la evidența documentelor primare (Contracte Clienți-Furnizori, Comenzi Clienți-Furnizori, Comenzi Interne de Aprovizionare, Facturi Furnizori de Servicii și Stocuri, Emitere Facturi Clienți și Bonuri Fiscale Clienți-Furnizori, Avize de Expediție Clienți-Furnizori, Evidență Proforme Clienți-Furnizori, Încasări-Plăți Casă și Banca pe conturi de trezorerie, intrări diverse, ieșiri diverse, evidență efecte etc.), gestiune stocuri (Balanțe Stocuri, Fișe Produs-Material, Stoc Curent, Inventarieri etc.), evidență încasări-plăți (Situații încasări-plăți pe documente, situații neîncasate-neplătite pe documente, rapoarte de datare debite-credite, situații calcul penalizări depășire scadențe la plată etc.) etc. Este modulul de bază pentru zona operațională din punct de vedere financiar-contabil și gestiune. Prezintă următoarele funcționalități principale (fără a se limita la acestea): Asigurarea prelucrării tuturor documentelor primare și automatizarea întregului flux posibil de documente; Automatizarea procesului de contabilizare; Automatizarea procesului de urmărire a mișcării stocurilor; Asigurarea întregii suite de rapoarte specifice departamentelor de contabilitate, aprovizionare și stocuri, bugete, etc.
Modulul de contabilitate generală (Financiară) reprezintă nucleul ERP, concentrând întreaga informație contabilă a unității economice, realizând atât contabilitatea financiară, cea internă de gestiune, cât și cea de angajament pe structura de raportare către Ministerul de Finanțe – ForexeBug. Permite atât analiza financiar-contabilă în perioadele precedente, cât și a situației actuale, în timp real. Asigură centralizarea și consolidarea informațiilor atât din contabilitatea financiară (clasele 1-7), contabilitatea de angajament (clasa 8), cât și din contabilitatea de gestiune (clasa 9), până la nivel de balanță, bilanț, flux de numerar, cont de profit și pierdere. În cadrul ERP-ului funcționează ca un container care primește și centralizează tranzacții contabile rezultate din acțiunile de operare a documentelor primare, calculului de lichidare, calculului de amortizare, etc. Este utilizat în cadrul departamentului Financiar-Contabil pentru: Administrarea planului de conturi și a regulilor de contare; Gestionarea și urmărirea înregistrărilor contabile generate de operațiuni (Ex: Documente Primare, Amortizare Mijloace Fixe & Operațiuni, Calcul Salarii; etc.); Generarea notelor de închidere venituri și cheltuieli și reevaluare; Generarea rapoartelor contabile (Registru Jurnal, Carte Mare, Balanță Conturi, Recapitulatii, etc.); Verificarea raportărilor către instituții (Ex: MF prin ForexeBug). Prezintă următoarele funcționalități principale (fără a se limita la acestea): Automatizarea procesului de centralizare a înregistrărilor contabile conform recomandării MF privind raportarea către ForexeBug; Generarea tuturor rapoartelor specifice având la bază înregistrările contabile (Ex: Balanțe, Fișe Cont, Carte Mare etc.); Automatizarea proceselor de închidere de lună (Ex: V și CH și alte operațiuni), etc.
Modul de gestiune a imobilizărilor și evidența a mijloacelor fixe pentru instituțiile publice. Asigură calculul amortizării și generarea automată a înregistrărilor contabile direct în modulul PAA-Contab pe Surse de Finanțare și Articole Bugetare. Permite configurarea modului de calcul al amortizării și ține evidența amortizărilor nedeductibile fiscal, cu evidențiere separată la nivel de rapoarte a amortizărilor deductibile față de cele nedeductibile. Regimurile de amortizare asigurate de către sistem sunt: liniar, accelerat, degresiv AD1, degresiv AD2, manual. Stările mijlocului fix permise la nivelul aplicației: normală, în rezervă/disponibil, în conservare. Prezintă funcționalități de generare multiplă de mijloace fixe pornind de la caracteristicile unuia dintre ele cu posibilitatea de atribuire automată a numărului de inventar. Prezintă următoarele funcționalități principale (fără a se limita la acestea): Asigurarea gestiunii complete a mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar de natură mijloacelor fixe; Asigurarea generării automate a tuturor rapoartelor specifice gestionării și contabilizării imobilizărilor, etc.
Modul din cadrul ERP PAA care asigură urmărirea execuției bugetare pentru Instituțiile Publice. Permite operarea și gestionarea creditelor bugetare aprobate pe surse de finanțare și articole bugetare, precum și a propunerilor de angajare, angajamente bugetare, lichidări, ordonanțări și plăți. Automatizează procesul de verificare a disponibilului și planificarea ordonanțărilor, cu generarea automată a acestora și transferul către OPFV în scop de tipărire a OP-urilor. Permite generarea automată a plăților și actualizarea extraselor în baza operațiunilor. Pune la dispoziția utilizatorilor întregul set de rapoarte necesare pentru analiza și susținerea execuției bugetare și controlului financiar preventiv. Prezintă următoarele funcționalități principale (fără a se limita la acestea): Automatizarea procesului de ALOP și calculul de disponibil pe fluxul informațional Propuneri de Angajare – Angajament Bugetar – Angajament Legal – Lichidare – Ordonantare – Plata; Generarea automată a documentelor ALOP în baza documentelor primare operate în limita creditelor bugetare aprobate (Buget); Generarea automată de OP-uri prin OPFV plecând de la nivel de ordonanțare; Generarea automată a execuției bugetare până la nivel de plăți; Interfațarea cu ForexeBug prin preluarea codurilor de angajament declarate, necesare automatizării procesului de generare și tipărire OP-uri prin OPFV; Generarea automată a tuturor situațiilor specifice ALOP & execuției bugetare pe SF și AB; Asigurarea contabilizării automate a tuturor operațiunilor de ALOP, etc.. Este utilizat în cadrul Departamentului Financiar-Contabil pentru Inițierea cererilor de deschidere a creditelor bugetare; Stabilirea bugetului pe surse de finanțare și articole bugetare – Credite Bugetare maxim aprobate pe SF / AB; Înregistrarea rectificărilor bugetare; Urmărirea și tipărirea propunerilor de angajare a cheltuielilor (PAC), a angajamentelor bugetare (AB), a angajamentelor legale (AL), a lichidărilor (L) generate de operarea documentelor primare (Ex: Contracte, Comenzi, Facturi); Generarea și tipărirea ordonanțarilor la plată a lichidărilor și a OP-urilor prin OPFV; Urmărirea plăților pe SF și AB, urmare a operării extraselor de trezorerie (OP-urilor); Urmărirea execuției bugetare și generarea tuturor situațiilor și raportărilor specifice (Ex: Situație privind Execuția cheltuielilor bugetare Angajate, Cont de Execuție a Bugetului de Cheltuieli, Cheltuieli și Plăți, Registru de Control Financiar – Preventiv etc.).
Aplicație din cadrul ERP PAA pentru gestionarea activității din cadrul departamentului de achiziții din instituțiile publice. Asigură centralizarea și agregarea referatelor de necesitate, automatizarea procesului de generare a planului anual de achiziții/investiții având la bază istoricul de achiziții și/sau referatele de necesitate. Permite urmărirea și gestionarea modului de derulare a procedurilor de achiziții publice și a acordurilor cadru încheiate cu furnizorii. Automatizează procesul de determinare a parametrilor notelor de estimare (furnizori & prețuri) în baza referatelor de necesitate inițiate de la nivelul structurilor departamentale ale instituției. Asigură trasabilitatea cantităților și valorilor pe fluxul informațional Referate de Necesitate – Plan Anual de Achiziții/Investiții – Oferte Furnizori – Acorduri Cadru – Aprovizionare, etc.. Se poate utiliza și în cadrul celorlalte structuri departamentale pentru inițierea și urmărirea Referatelor de Necesitate. Prin integrarea nativă cu PAA A.L.O.P. și PAA Gestoc Buget permite utilizarea nomenclatoarelor de articole bugetare, surse de finanțare, materiale, medicamente și servicii necesare pentru: întocmirea planului anual, derularea procedurilor de achiziție și încheierea acordurilor cadru, analiza comparativă a valorilor din planul anual pe surse de finanțare și articole bugetare cu bugetul aprobat. Asigură legătura și transferul informațiilor de la nivelul acordurilor cadru către zona operațională (legătura cu facturile de achiziție, comenzile, contractele încheiate cu furnizorii în limitele acordurilor).
Modul din cadrul ERP PAA pentru automatizarea procesului de raportare către M.F. – ForexeBug. Asigură extragerea și pregătirea datelor înregistrate prin intermediul soluțiilor informatice anterior descrise (de la nivel de tranzacții și balanță de verificare, pe structura stabilită de M.F. pentru raportarea către ForexeBug), în scop de raportare. Asigură următoarele raportări: Balanța de deschidere – F1101, Balanța de verificare – F1102, Bugetul individual – F1103, Execuția non-trezor – F1115, Plățile restante – F1118, Situația activelor și datoriilor financiare – F1125; Balanța deschisă lună 12 – F1127, Alte anexe – F1133.
Sistem Informatic pentru Evidența Mijloacelor de Mecanizare și Auto, un instrument esențial în automatizarea procesului de calculație a indicilor de exploatare și managementului de flotă. Este dedicat departamentelor de Mecanizare din cadrul instituțiilor publice, asigurând o imagine completă a modului de utilizare a parcului auto și a profitabilității acestuia prin prisma comparației între valorile de producție de mecanizare calculate și cheltuielile efectiv înregistrate. Soluția comunică în mod nativ cu modulele dedicate pe partea financiar – contabil, de gestiune și de salarizare din cadrul ERP PAA, asigurând transferul în timp real a valorilor cheltuielilor înregistrate pe mașini (asimilate Centrelor de Cost) de la nivelul documentelor primare înregistrate (Facturi, Bonuri de Consum, Bonuri Fiscale, Stat de Salarii, etc.). De asemenea, transferă către componenta Financiar Contabilă ERP PAA valoarea prestațiilor de facturat către beneficiari, conform înțelegerilor contractuale și prestațiilor efectuate în baza Foii de Parcurs Centralizate. Este sursă de informații pentru soluția de calculație și repartizare a costurilor – Preț de Cost – asigurând valorile cheilor de repartizare privind prestațiile în km, ore și consum de carburant pe centre de profit, pentru repartizarea cheltuielilor cu mecanizarea. Asigură (fără a se limita la acestea): automatizarea procesului de prelucrare a Foii de Parcurs/Pontaj, atenționarea privind reviziile programate (orice tip care poate fi cuantificat în ore exploatare, kilometri efectuați, zile și luni calendaristice), centralizarea tuturor informațiilor despre mașini și istoricul modificărilor acestora în timp, managementul reparațiilor și cadentei (km, ore, zile), intrări în reparații a mașinilor și utilajelor pe tipuri de manopere, calculul producției de mecanizare și a indicilor de exploatare, etc.
Pentru a putea analiza anumite valori financiar-contabile, din mai multe puncte de vedere, este important să se poată asigura înregistrarea acestora din toate perspectivele. Având la bază această premisă, sistemul ERP PAA a fost gândit să acopere și acest deziderat prin intermediul opțiunii de contabilitate multidimensională. Cu ajutorul acestuia, contabilitatea nu mai este limitată la un număr fix de dimensiuni și se poate adapta oricăror necesități de urmărire și analiză. Astfel, nu se va limita la un număr de dimensiuni și nici la aplicabilitatea acestora cu privire la conturile contabile posibil de urmărit multidimensional. Prin intermediul automatismelor dezvoltate, efortul de înregistrare multidimensională a tranzacțiilor este insesizabil. Cu ajutorul acestei opțiuni, contabilitatea pentru Instituțiile Publice a fost aliniată la recomandările privind asigurarea raportărilor către MF – ForexeBug, ceea ce a permis înregistrarea în contabilitate a tranzacțiilor pe conturile contabile cu informațiile privind Cod Sector, Cod Finanțare, Sursa de Finanțare, Articol Bugetar, etc., fără a impacta structura Planului de Conturi, cât și adaptarea cu ușurință, în orice moment, la modificările legislative ulterioare.
Asigurarea analizei privind valorile Bugetate vs Realizate în cadrul unui exercițiu Financiar-Contabil se poate realiza cu ușurință, inclusiv multidimensional, cu ajutorul opțiunii de urmărire Bugete Venituri și Cheltuieli. Această opțiune nu limitează bugetarea și urmărirea doar la nivelul Veniturilor și Cheltuielilor, ci se poate extinde asupra tuturor indicatorilor urmăriți. Are la bază înregistrarea valorilor Bugetate pe Articole de Buget (conturi Contabile de Buget – Ex: Clasa B), intersectate cu Dimensiuni Contabile sau nu, pe luni din cadrul unui an financiar-contabil și compararea cu valorile realizate pe Conturile contabile asimilate Articolelor de Buget. Prin intermediul interfețelor de Analiză comparativă se asigură scalarea posibilităților de analiză. Această opțiune este complementară Execuției Bugetare asigurate prin intermediul PAA A.L.O.P. și nu se intersectează cu Contabilitatea pe Angajament. În Instituțiile publice se utilizează pe principiul de bugetare pe Structuri Funcționale a Cheltuielilor conform Bugetelor aprobate.
Aplicatia PAA-WinSal permite evidența personalului angajat și integrarea informațiilor referitoare la acesta în cadrul sistemului ERP Power Account. Pentru fiecare angajat în parte se pot stoca informații complete de identificare a persoanei, date privitoare la starea angajatului în cadrul societății, date cu privire la deduceri personale și suplimentare pentru persoane aflate în întreținerea angajatului și, opțional, alte date suplimentare cu privire la pregătirea școlară și profesională a persoanei respective, date despre actele de identificare, evidență militară, stare medicală, conturi bancare, etc.. Programul asigură calculul complet al salariului, trecând prin toate etapele acestei operațiuni: calcul avans, concedii de odihnă și medicale, pontaje, sporuri, rețineri datorate de angajat către stat sau către societate și calcul lichidare cu generarea statelor de salarizare și a fluturașilor pentru fiecare angajat în parte, precum și a centralizatoarelor de salarii și situațiile lunare către instituțiile statului (situații CAS, CASS, Șomaj, Fișe Fiscale, etc.), în conformitate cu prevederile legale la zi. Prezintă următoarele funcționalități principale (fără a se limita la acestea): Asigurarea întregului set de informații și documente pentru susținerea procesului de HR; Automatizarea procesului de calcul salarii – lichidare; calculul și evidența tichetelor de masă sau normelor de hrană; Integrarea cu contabilitatea; Asigurarea procesului de raportare către instituții (Ex: D112, Statistici periodice, etc.), etc.. Soluția este adaptată contabilității pe angajament aferentă instituțiilor publice, realizând calculele, statele și situațiile pe surse de Finanțare și Articole Bugetare. Notele contabile generate de calculul de lichidare sunt conform recomandărilor privind organizarea contabilității pe Surse de Finanțare și Articole Bugetare pentru raportarea către ForexeBug.
Opțiune esențială în automatizarea centralizării informațiilor de la nivelul aplicației PAA WinSal, conform actualizărilor periodice, pentru asigurarea raportărilor către ReviSal. Toate informațiile necesare asigurării raportărilor către ReviSal sunt centralizate și consolidate în cadrul Aplicației PAA WinSal Revisal, de la nivelul căreia se asigură raportarea către ReviSal, fără a mai fi necesară reoperarea manuală a informațiilor.






































































