SĂNĂTATE: LABORATOR DE INVESTIGAȚII
MEDIS - MEDical Integrated System
Sistem informatic integrat pentru clinici și laboratoare, posibil de implementat în diverse variante în funcție de complexitatea centrului medical. Modulele, opțiunile și aplicațiile din cadrul acestuia definesc funcțional soluția informatică. Se integrează, în completare, cu soluția ERP- Public sau Privat, Medis Clinică și Medical Cost Management pentru asigurarea managementului întregii activități a unui Centru Medical Complex.

Module, Opțiuni și Aplicații ale sistemului MEDIS - Laborator
Asigura automatizarea proceselor generate de operațiunile cu privire la fluxul pacientului în cadrul unui laborator, de la momentul prelucrării datelor pasaportale, programare pentru recoltare, deschiderea cererilor de investigații și până la încasarea serviciilor prestate.
Asigura suport pentru derularea activităților din cadrul departamentului de call center prin punerea la dispoziție a tuturor informațiilor necesare. Permite utilizatorilor din cadrul departamentului să informeze rapid interlocutorul (pacient) cu privire la serviciile oferite, prețuri , promoții , disponibilitate pentru consultații / investigații , istoric pacient și de asemenea să programeze pacienții la servicii medicale. Suplimentar se poate asigura legătură cu centrală telefonică oferind utilizatorului posibilitatea de identificare a apelantului cât și acces instant la istoricul acestuia ori la listele de preț aferente servicilor.
Aplicație Web integrabilă cu soluțiile informatice dezvoltate de Softeh Plus care facilitează întocmirea Registrului Operațiunilor de Prelucrare a datelor cu caracter personal. Permite configurarea textelor și formă consimtamintelor în funcție de necesități și asigura preluarea și gestionarea consimtamintele persoanelor vizate, pentru scopurile pentru care au fost sau urmează să fie colectate informațiile cu caracter personal.
Asigura automatizarea procesului de calcul, încasare a contravalorii servicilor prestate în clinică și laborator, emitere a documentelor fiscale, urmărire a prestațiilor nefacturate/ neîncasate pentru fiecare pacient în parte și generarea registrelor necesare. Se integrează cu casele de marcat pentru asigurarea emiterii automate a bonului fiscal.
Soluție pentru gestionarea activității din cadrul laboratoarelor medicale, legat de obiectul principal de activitate al acestora. Acesta asigura fluxul principal de operațiuni de la identificarea solicitării de investigații de laborator ( prelucrată în recepție – Frontdesk), la recoltarea de probe biologice, recepție probe, completarea rezultatelor și emiterea buletinului de analize medicale. Preluarea rezultatelor investigațiilor de laborator se poate realiza fie automat din aparatele de execuție ( prin asigurarea legăturii bidirectionale între aplicație și aparat cu ajutorul unui dispecer și a driverelor de comunicație special dezvoltate) sau prin introducerea manuală a rezultatelor analizelor. Permite tipărirea etichetelor de coduri de bare specifice laboratorului ( inclusiv pe plaje diferite de coduri de bare) pe imprimante de barcode și generarea buletinului de analize în format pdf pentru transmiterea pe mail a acestuia. Are dezvoltate funcționalități de validare și parafare automată a rezultatelor în funcție de seturile de condiții ce rezultă din experiență de lucru a fiecărui laborator, asigurând rapiditate în validare și parafare chiar și în cazul volumelor mari de lucru. Este un sistem informatic foarte configurabil și este în conformitate cu toate cerințele RENAR ce privesc acreditarea Laboratorului.
Sustine legatura on-line unidirectionala si/sau bidirectionala intre analizoare si solutia informatica. Acest modul realizeaza transmiterea cererilor din baza de date catre analizoare, captarea si interpretarea rezultatelor, precum si trimiterea acestora in Medlab. Conexiunile se realizeaza prin intermediul unor drivere de comunicatie care se declara in cadrul modului.
Permite integrarea în aplicație a oricărui aparat care dispune de o interfață hard și de un protocol de comunicație susținute de documentația de conectare. În prezent, numărul analizoarelor distincte conectate de echipa noastră este de peste 200 de modele.
Opțiune necesară pentru urmărirea tuturor modificărilor unei cereri de investigații de laborator/buletin de analize de la momentul inițierii acestora și până la parafare și tipărire . Ține evidență tuturor momentelor și utilizatorilor care au alterat o cerere de investigații /buletin de analize, conform recomandărilor RENAR.
Centralizează și consolidează informațiile înregistrate la nivelul sistemului Medis ( și nu numai) pentru a le evidenția în rapoarte bine definite , ce pot fi accesate în orice moment în scop de analiză și suport decizional. Opțiunile oferite dau posibilitatea utilizatorilor de a realiza cu ușurință raportările către casele de asigurări , precum și construirea altor rapoarte suplimentare. Prin intermediul asistentului wizard orice utilizator, indiferent de nivelul de pregătire , poate realiza rapoarte “real- time ” pe mai multe dimensiuni .
Automatizeaza procesul de calcul al sumelor de plata pentru medicii colaboratori și / sau trimitatori, funcție de trimiterile/ prestațiile acestora și înțelegerile contractuale (parametrii de calcul – sume fixe, procente, etc) precum și transmiterea către aceștia , în scop de confirmare, a desfășurătorului de activități și sume rezultate. Transmite către ERP-PAA rezultatul confirmat cu medicii în scop de facturare (proforme de la furnizori – medici).
Automatizează procesul de calcul al sumelor de facturat către firmele partenere, funcție de prestațiile făcute aparț în ătorilor acestora conform înțelegerilor contractuale (parametrii de calcul – sume fixe, procente, grile, etc.) precum și transmiterea către aceștia , în scop de confirmare, a desfășurătorului de prestații și valorile rezultate. Transmite către ERP-PAA rezultatul confirmat cu partenerii in scop de facturare.
Automatizează procesul de calcul al consumurilor de reactivi și consumabile în baza rețetelor de consum stabilite pe investigații / controale / calibrări / închideri și deschideri ale analizoarelor, în strânsă legătură cu informațiile primite de la aparate cu privire la activitatea acestora. Este interconectat cu componentă de magazie PAA – Gestoc, utilizând resursele acestuia, precum și cu partea operațională de Laborator. Asigura transferul consumurilor scriptice calculate și validate de către utilizatori către ERP PAA în scop de descărcare a gestiunii de Reactivi și Materiale până la nivel de înregistrare contabila a tranzacțiilor . Poate funcționa și fără integrarea cu soluția de gestiune PAA Gestoc, dar nu va putea pune la dispoziție și o evidență valorică a consumurilor. Asigura rapoarte de analiză a consumurilor pe departament, aparat , investigații , etc.
Componentă din cadrul soluției informatice destinată înregistrării și urmăririi valorilor solicitate de departamentul controlul calității în laboratoarele de investigații medicale.
Modul care permite configurarea și transmiterea automată la intervale sau momente stabilite a unor SMS- uri către pacienți și /sau medici. Asigura transmiterea automată de sms-uri configurate anterior că mesaj către destinatari atât pentru confirmarea programarilor , cât și în scop de informare referitor la alte date considerate importante , prin intermediul unor procesatori de sms-uri agreați (este obligatorie existența unui contract cu un procesator de sms-uri).
Modul care permite configurarea mail-urilor ( conținut personalizat, în funcție de destinatar: titlu, subiect, atașament , etc.) și transmiterea automată a acestora la intervale și / sau momente stabilite, către pacienți și /sau medici. Asigura transmiterea automată de mailuri, configurate anterior că mesaj, către destinatari, atât pentru confirmarea programărilor , link pentru Telemedicină , info plata servicii prin procesatorul de plăti , rapoarte medicale și buletine de analize cât și informări referitoare la alte date considerate importante .
Solutie informatica utilizata pentru conectarea centrului medical cu laboratoarele de analize medicale externe, indiferent de solutia informatica utilizata in cadrul acestora. Asigura transmiterea solicitarilor de analize si investigatii medicale catre laboratoarele externe si permite preluarea rezultatelor dupa executia acestora.
Aplicație Web integrabilă în site -urile centrelor medicale și integrată nativ cu soluția Medis, ce asigura accesul pacientului la secțiunea de programare a centrului medical, conform unui set de reguli predefinite de către recepție pentru a permite acestuia să se programeze singur la specialitățile și medicii doriți . De menționat că această soluție asigura o programare corespunzătoare în limitele orarelor declarate de către centrul medical. Asigura gestionarea programarilor realizate indiferent dacă acestea au fost procesate prin intermediul site-ului sau prin alte mijloace. Se integrează cu aplicația MedisEMR formând o soluție complexă de informații medicale pentru pacient.
Portal Web pacient – Portal de Sănătate , alternativă la dosarele clasice de sănătate ale pacienților . Platforma online asigura pacienților acces la propriile informații medicale privind : datele de identificare, lista consultațiilor efectuate și rapoartele medicale ale acestora, lista seturilor de analize de laborator efectuate și buletinele de investigații cu rezultatele aferente , lista programărilor la consultații , lista internărilor și detaliile acestora – inclusiv documentele adiacente , lista prescrierilor de medicamente și detaliile acestora precum și informații financiare rezultate din relația acestuia cu centrul medical.



























